ОСНОВНА ШКОЛА
„МИЛОВАН ГЛИШИЋ''ВАЉЕВСКА КАМЕНИЦА
Учитељи:Весна Пантић
Владан Павловић
Весна Павловић
Данијела Марковић
Марина Андрић
Слободан Деспић
ОПШТИ ПОДАЦИ:
Разред:
|
II (други)
|
Часови:
|
Српски
језик, Ликовна култура,
Музичка култура, Математика
|
Време трајања:
|
3 школска часа
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О
ЧАСУ:
Час по реду:
|
1.; 2 .; 3. и 4. час
|
Предмет:
|
Српски
језик
|
Наставна
тема:
|
«Зимскe чаролије»
|
Наставна
јединица:
|
„Сликарка Зима“, Десанка Максимовић
|
Тип
часа:
|
обрада
|
Облик
рада:
|
групни
|
Наставне
методе:
|
дијалошка,
демонстративна, писаних радова, илустративна, текстуална
|
Наставна
средства:
|
Читанка, наставни листићи, хамер, лепак, тканина, самолепљива фолија,
сунђер, пак папир, стиропор, сребрни спреј, јелка, пластичне флаше, вуна,
кесе, вата, металофон
|
Техничка
помагала:
|
pачунар, пројектор и и
видео бим
|
Специјални
облик наставе:
|
хоризонтална
и вертикална повезаност градива
|
Временска
артикулација часа:
|
Време је дато оријентационо и укупно у збиру 4 часа (150-180 min). Главни део зависи од активности ученика и брзине којом ће одговарати на питања.
|
Корелација;
|
Српски језик,
Музичка култура
|
Место одржавања часа:
|
учионица
|
ЦИЉ ЧАСА:
|
* oбрада новог градива из Cрпског језика и утврђивање и
обнављање савладаног градива из Mатематике,
Ликовне и
Музичке културе, кроз
интеграцију сродних садржаја из различитих наставних предмета, где се свим предметима посвећује
иста пажња;
* повезивање интегративне наставе са луткарством.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|
Образовни:
|
* cликовито описивање природе у зимским месецима
и описивање личног доживљаја;
* упоређивање слика из текста са сликама у стварности;
cавладавање новог градива кроз добро осмишљене и
вођене активности.
|
Функционални:
|
* pазвијање маште и љубави према природи;
* pазвијање мишљења, тачности, уредности; развијање и јачање
само-поуздања и
задовољства у настави;
* развијање креативности и способности за јавно наступање
пред ра-зредом.
|
Васпитни:
Садржај рада:
Садржај рада:
Садржај рада:
|
* pазвијање културе усменог изражавања;
* богаћење речника;
* oписивање појава и промена у природи;
* изражавање властитог мишљења.
|
Уводни део:
Игра
пантомиме.
* задатак: ученици треба да погоде
назив текста.
Главни део:
* учитељ чита текст ,,Сликарка Зима'';
* први утисци деце о тексту;
* усмерено читање текста;
* кратак разговор о тексту;
* гласно читање текста;
* ученици деле текст на целине и дају
поднаслове;
* подвлачење непознатих речи.
Садржајна анализа: самостално састављање питања.
* Шта је чудесно у причи „Сликарка
Зима“?
(написати
нешто о писцу (3-4 реченице)).
|
|
ГРУПА ЗА СРПСКИ ЈЕЗИК
|
|
* Ученици пишу краћи драмски текст на
тему.
* Подела улога.
|
|
ГРУПА ЗА ЛИКОВНУ КУЛТУРУ
|
|
Припрема сцене за драмско извођење текста
«Сликарка Зима»
* ученици праве стакло (оквир од хамера ,пак папира, или стиро-пора, а стакло од
провидне самолепљиве фолије);
* праве Сликарку од сунђера......комбиновани
материјал;
* праве децу –лутке и јелку (може и природна,или
пластична јелка)
·
сребрним спрејом украсити ''стакло'' и јелку.
|
|
ГРУПА ЗА МУЗИЧКУ КУЛТУРУ
|
|
* на стихове
из бајке урадити музички аранжман
користећи инструменталну пратњу.
Насликаћу борове
сребром оковане
и сребрне дворове
и сребрне гране.
Слетеће на борове
птица светлих крила,
ући ће у дворове
сребрнаста вила.
Не сме само мама
наложити пећи,
јер ће слика одмах
с прозора побећи.
Зимо,добра Зимо,
хладноћа је љута,
дај ми мало свога
меканога скута.
Зимо,добра Зимо,
погледај на јеле,
дај им мало своје
одећице беле.
* поред
металофона, ученици праве потребне
инструменте (триангл,
звечке, бубњеве) које ће користити у музичкој пратњи.
|
|
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
|
|
Задаци из Математике:
1) Влада је направио 15 грудви, а Весна 27
грудви. Колико су укупно направили грудви?
_________________________________________________________
2) На клизалишту је било 13 девојчица, а
дечака 10 више него девојчица.
Колико је укупно деце било на клизалишту?
_________________________________________________________
3) Ски стаза на Дивчибарама дуга је 10 km. Стаза на Златибору дужа је 8 km од стазе на Дивчибарама, а стаза на
Копаонику дужа је 15 km од стазе на Дивчибарама и
Златибору.
Графички прикажи и израчунај дужине стаза:
Најдужа ски стаза: ___________________
Краћа ски стаза: _____________________
Најкраћа ски стаза: __________________
4) Деда Мраз је обишао 10 кућа. У свакој
другој кући, дао је поклон једном детету, а у осталим кућама по два поклона.
Колико је поклона поделио?
________________________________________________________
5) У Ваљеву је пало 20 cm снега. На Фрушкој гори два пута више. На
Пештеру је пало 50 cm снега. У Новом Пазару 15 cm. На Дивчибарама два пута више него у Новом
Пазару а у Сомбору 45 cm.
На графикону уцртај количину падавина са
припадајућим местом и напиши нешто о месту у ком је пало највише снега.
место:
(након решених задатака са наставног листића,
ученици састављају Снешка Белића)
Презентација рада по групама.
Ø прво презентује група за
Математику, јер након прочитаних задатака и решења свих задатака са листића,
постављају Снешка Белића на сцену;
Ø затим се надовезује група за
Ликовну културу, јер наставља даље постављање сцене и лутака;
Ø затим излази група за Српски
језик и драматизује текст;
Ø групи за Српски језик се
истовремено прикључује и група за Музичку културу са својом интерпретацијом
песме из бајке уз пратњу одговарајућих инстумената.
Завршни део:
утисци ученика о одржаном часу;
певање песама о зими;
излазимо напоље да се грудвамо.
|
Нема коментара:
Постави коментар