ОШ „Витановац“,
Витановац
ОПШТИ ПОДАЦИ:
Школа:
|
О. Ш.
„Витановац“
|
Место:
|
Витановац
|
Датум:
|
21.
1. 2013.
|
Разред:
|
други
|
Часови
по реду:
|
1. 2. и 3.
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
тема:
|
Време
је чаробњак који свашта може
|
Предмети:
|
Српски
језик, Математика, Свет око нас, Ликовна култура у корелацији са музичком
културом
|
Тип
часа:
|
комбиновани:обрада,
утврђивање, стваралаштво
,проширивање знања
|
Облик
рада:
|
групни,
индивидуални, фронтални
|
Наставне
методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, метода практичних радова, демонстративна илустративна,
кооперативна, радионичарска, разговор, усмено излагање
|
Наставна
средства:
|
наставни листићи са задацима за групе, аудио
ЦД, радови ученика, часовник
|
Техничка
помагала:
|
компјутер
|
Специјални
облик наставе:
|
интегративно
учење, хоризонтална и вертикална повезаност градива
|
Временска
артикулација часа:
|
Час
траје 135 минута (односно три везана часа)
Уводни
час: 45 мин
Главни
део: 45минута
Завршни
део: 45 минута
|
Садржај
рада:
|
-Певање
песме ''Куцање сата'' као мотивација за рад
-уводни
разговор о орјентацији у времену
-ученицима
је дато објашњење о томе колико један дан има часова и колико један час има
минута
-
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
- подела
деце у групе и подела задужења
-надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција, упућивање и
помоћ групама
-презентовање
радова група
-утисци
о часу
|
ЦИЉ ЧАСА:
Обрадити, утврдити,
проширити и обновити знања о орјентацији
у времену кроз групни рад и различите предмете и задатке.
|
|||
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|||
-
навикавање ученика на групни рад
-
сарадња међу децом
-
помоћ слабијим ученицима
-
одређивање група , јер нико није толико лош да не може баш ништа од ових
активности да ради
-
да деца раде оно што воле
- да
деца испољавају своју креативност
-
да се деца осамостаљују у раду
|
|||
Предмет
|
Тип часа
|
Претходна ситуација
|
|
Српски језик
|
утврђивање
|
Прошлост, садашњост, будућност
|
|
Математика
|
обрада
|
Час и
минут
|
|
Ликовна култура
|
обрада
|
Једнобојан
– вишебојан ( израда сата)
|
|
Свет око нас
|
Утврђивање
градива и проширивање знања
|
Дан и
час
|
|
ТОК ЧАСА:
Уводни део:
-певање
песме „Куцање сата“
-разговор
са ученицима о томе како знају када треба да дођу у школу, када почињу часови,
колико трају часови, колико траје одмор...
-ученицима
објаснити и показати колико један дан има часова и колико један час има минута.
-на
часовнику показујемо делове часовника( бројчаник и казаљке)
-објаснити
улогу велике и мале казаљке и њихово кретање
-Подела
деце у групе
( ученици се деле у групе извлачећи картончиће
на којим су различити облици сата-зидни сат, ручни сат, дигитални сат, стони
сат)
1.Група
за српски језик- зидни сат
2. Група
за математику- ручни сат
3. Група
за ликовно-дигитални сат
4. Група
за свет око нас- стони сат
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-објашњавање
начина рада и подела задужења
Главни
део:
-надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција,упућивање и помоћ
групама
-подстицање
деце на сарадњу
-праћење
рада
Завршни
део:
презентовање
радова по групама
-наставни
листић са 1-2 питања како би се добила повратна информација о савладаном
градиву
-утисци
ученика о часу
Група за српски
језик
1.
Разврстај следеће речи у одговарајуће колоне:
певаћу, слетела је,
трчим, спавамо, ићи ћу, уживали смо
прошлост
|
садашњост
|
будућност
|
|
|
|
2.Одреди
време вршења радње:
Шетамо
по парку.
Брод је
пловио морем.
Ловац ће
ући у шуму.
Почиње
утакмица.
3.Одреди
време вршења радње и претвори у друга два времена.
Мачка
јури миша.____________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Напољу
је дувао ветар.________________________________________
_____________________________________________________________
______________________________________________________________
Судија
ће показати црвени картон.________________________________
_____________________________________________________________
_______________________________________________________________
Милош
шутира лопту._____________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Лептир
је летео са цвета на цвет.____________________________________
________________________________________________________________
Медвед
ће спавати у пећини._______________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
4. Написати следећи текст у
садашњем времену.
Игор је
истрчао из куће. Журио је на воз. Носио је папагаја у кавезу за брата.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
1.Допуни
реченице.
Један
дан има _________часа.
Један
час има _________минута.
- Колико
је часова ако:
Велика
казаљка показује 12, а мала 3?
_____________________________________
Велика
казаљка показује 6, а мала је између 4 и 5?
_____________________________________
Велика
казаљка показује 6, а мала је између 8 и 9?
_____________________________________
Велика и
мала показују 12?
_______________________________________
- Допуни
реченице.
Кад мала
казаљка пређе пут између две бројке на часовнику, кажемо да је прошло_____
минута или ________час.
Кад
велика казаљка пређе пут између две бројке на часовнику, кажемо да је прошло
________ минута.
- Спој
парове:
16h 30min
|
|
5h 45min
|
20h 30min
|
13h 25min
|
|
1h 25min
|
8h 30min
|
|
17h 45min
|
4h 30min
|
- Аутобус
је кренуо у 11h15min . на одредиште је стигао у 5h 45min
после подне. Колико је дуго трајала вожња?
РАЧУНАЈ:_____________________________________________________________
ОДГОВОРИ:___________________________________________________________
Група
за природу и друштво
1. Допуни реченице:
Време се рачуна од
_________________до______________________.
Дан има ___________________сата.
Сат има ___________________минута.
- а) Шта на часовнику показује мала, а шта
велика казаљка?
______________________________________________________________________
б) Шта је бројчаник?
______________________________________________________________________
- Нацртај казаљке на бројчанику тако да показује следеће време:11h15min, 3h 45min, 22h 30min(ученици добијају моделе бројчаника на коме треба да нацртају казаљке које ће показивати време)
- Колико дана има:
седмица?___________________
месец?___________, _______________,
_____________или _____________.
- а)Колико година има: ( заокружи тачне
одговоре)
Дана месеци
100 или 101 6 месеци
364 или 365 14 месеци
365 или 366 12 месеци
б) Колико година траје:
деценија?________________
век?_____________________
- Повежи стрелицом значајне датуме са дешавањем у природи.
Пролеће
|
|
23.
септембар
|
|
Краткодневница
|
Лето
|
22. јун
|
Равнодневница
|
||
Јесен
|
22.
децембар
|
Равнодневница
|
||
Зима
|
21.март
|
Дугодневница
|
Група за ликовну културу
Ученици од
припремљеног материјала ( колаж, картон, стиропор, жица, трака, маказе,...)
праве сатове различитих облика и намене.
Нема коментара:
Постави коментар