ОПШТИ ПОДАЦИ:
Аутори:
|
Звездан
Тадић, Раденка Костић, Верица Михајловић
-учитељи
|
Школа и разред:
|
ОШ
"Петар Тасић" Лешница, 4.
разред
|
Часови:
|
Српски
језик, Природа и друштво, Математика, Ликовна култура
|
Време
трајања:
|
3 школска часа
|
Први - уводни час је српски језик.
Други час ученике делимо у три групе:
група за , група за математику и група за ликовну културу. Свака група добија задатке.
Трећи час је презентација радова
група и евалуација.
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Час по
реду:
|
1.
|
Предмет:
|
Српски
језик
|
Наст. јединица:
|
"Златно
јагње" - Светлана Велмар Јанковић
|
Тип часа:
|
Обрада
|
Облик рада:
|
индивидуални,
фронтални,
|
Наставне методе:
|
текстуална,
интерактивна на релацији
учитељ- ученик, дијалошка
|
Наст. средства:
|
Текст из
Читанке, аудио ЦД
|
Специјални облик наставе:
|
Интегративна
настава, хоризонтална
и вертикална повезаност градива
|
Временска артикулација:
|
Уводни део: 5 - 10 мин
Главни
део: 25 - 35 минута
Завршни
део: 5- 10 минута
|
Корелација;
|
Природа
и друштво, веронаука, музичка култура
|
ЦИЉ
ЧАСА:
|
Обрада
текста кроз тематску анализу и анализу ликова и поступака уз повезаност са
др. предметима, пре свега природом и друштвом, активаним радом ученика и интеракцијом учитељ –
ученик.
|
ЗАДАЦИ
ЧАСА:
|
|
Образовни:
|
-
повезивање претх. знања и искустава са новим садржајима,
-
уочавање поступака и особина ликова;
- долажење до
нових сазнања и усвајање кроз интеракцију ученик - учитељ и ученик- ученик
|
Функционални:
|
- оспособљавање
за правилно тумачење књижевног текста;
- оспособљавање
за уочавање тока радње и битних чињеница у књижевном тексту;
-
оспособљавање за извлачење поуке из књижевног дела.
|
Васпитни:
|
-
развијање љубави према читању;
-
неговање правилног односа према заслужним личностима из наше прошлости.
|
Садржај рада:
|
Уводни
део:
Мотивација
ученика кроз разговор о великанима из наше прошлости - задржавање на лику
Светог Саве;
-Истицање
циља часа
Слушање аудио записа са ЦД- а.
|
Главни
део:
- први
утисци о тексту;
-
читање текста у себи ради уочавања:
-
непознатих и мање познатих речи у
тексту;
-
истицања главних и споредних ликова;
-
уочавања поступака и особина ликова;
-
разговор о тексту према постављеним задацима, записивање на табли и у
свескама.
-
Истицање онога што је захваљујући овом
тексту важно да се запамти и примењуј у животу (ученици дају своје мишљење
без бојазни од грешке, допуњују једни друге, учитељ усмерава и на неки начин
синтетише њихова излагања.
|
|
|
Завршни
део:
-
кратка рекапитулација записа са табле;
-
штафетно читање текста наглас уз указивањем на придржавање правила изражајног
читања.
|
2. час
Предмети:
|
Природа
и друштво, Математика,
Ликовна култура,
|
Наставна јединица:
|
Природа
и друштво: Свети Сава -
утврђивање
Математика –
Сабирање и одузимање бројева, римски бројеви - понављање, вежбање
Ликовна
култура: Свети Сава - техника колаж
|
Тип часа:
|
Понављање,
вежбање и утврђивање градива
|
Облик рада:
|
Групни
|
Наставне методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, кооперативна, разговор, интерактивна, илустративна, практичних радова
|
Наставна средства:
|
Ознаке за
групе, наставни
листићи са задацима за групе, хамер, маркери, молерска трака,
фломастери, селотејп, слике, папири у боји, лепак, маказе
|
Специјални облик наставе:
|
Интегративна
настава , хоризонтална
и вертикална повезаност градива
|
Временска артикулација часа:
|
Час траје 45
минута и није издиференциран на она класична три дела пошто је први час
заправо увод у други.
|
Корелација;
|
Веронаука,
музичка култура, српски језик
|
ЦИЉ
ЧАСА:
|
- Да ученици
повежу знања са претходног часа (српски језик) са часом природе и друштва, математике и ликовне
културе, да ураде практичне вежбе и реше своје задатке.
|
ЗАДАЦИ
ЧАСА:
|
|
Образовни:
|
- да ученици
понове, утврде и увежбају стечена знања
- да ученици
покажу колико су знања усвојили на претходном часу
|
Функционални:
|
- Повезивање
претходних знања и искустава са новим садржајима
- Примена знања са претходних часова
- Развијање логичког мишљења и закључивања,
-
интеракција међу децом и интеракција учитељ- ученици
|
Васпитни:
|
-
неговање сарадничких односа
-
развијање љубави према домовини
и великанима из прошлости;
- јачање самопоуздања код деце
-
неговање осећања припадности свом народу
|
Садржај рада:
|
Уводни део:
- Истицање
циља часа.
- Слушање
химне Светом Сави као мотивација за даљи рад.
- Подела
ученика у групе и давање техничких упутстава и
инструкција. Заузимања
радног места према залепљеној
сличици
Светог Саве-ликовно, исписаних година рођења
и
смрти-математика и пословице - природа и друштво.
Група за природу и друштво
Наставни
листић са питањима помоћу којих ће утврдити
стечена знања
о Светом Сави. Уз записивање одговора на
предвиђеном
простору на наставном листићу, један од
ученика
записује маркером потпуне одговоре на хамер.
1. У ком веку
је живео С. Сава?
_________________________________________________
2. Које је
име добио на рођењу?
_________________________________________________
3. Ко су били
родитељи С. Саве?
_________________________________________________
4. Зашто је
напустио очев дом?
_________________________________________________
5. Где се
замонашио?
_________________________________________________
6. Како
изгледа живот једног монаха?
_________________________________________________
7. По чему је
познат и упамћен С. Сава?
_________________________________________________
8. Када су и
зашто Турци спалили његове мошти?
_________________________________________________
9. Зашто се
Савиндан слави као школска слава?
_________________________________________________
Група за математику
- Подела
наставних листића са задацима којима се понављају
и примењују
стечена знања о сабирању и одузимању бројева,
као и о
римским бројевима. Одговори се сем на листићу
записују и на
хамеру маркером, крупно.
1. Колико је
Свети Сава живео година, ако знамо да је рођен 1175, а преминуо 1236?
Израчунај.
_____________________________________________________
Одговор:
____________________________________________________
2. Колико је
година протекло од рођења Светог Саве до данас, а колико од његове смрти?
_____________________________________________________
Одговор:
_____________________________________________________
3. Од збира
година рођења и смрти Светог Саве, одузми њихову разлику.
____________________________________________________
4. Од збира
година смрти Светог Саве и спаљивања његових моштију на Врачару (1595.)
одузми број садашње године.
____________________________________________________
5. Запиши
римским цифрама годину и век рођења и
годину и век смрти Светог Саве.
____________________________________________________
6. Запиши
решење 4. задатка римским цифрама.
____________________________________________________
7. Зашто се
римским бројевима не може вршити рачунска операција одузимања? Наведи пример.
____________________________________________________
____________________________________________________
Група за ликовну културу
Задатак:
- У техници колажа донетим материјалом
приказати лик Светог Саве. Заједнички,
групни рад уз поделу задужења исцртавања, сечења, лепљења, доцртавања ...
Учитељ надгледа рад свих
група, даје додатне
инструкције, дискретно подстиче и усмерава рад.
|
3. час
СТРУЧНИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Облик рада:
|
Фронтални
|
Наставне методе:
|
разговор,
демонстративна,
синтетичка, аналитичка
|
Наст. средства:
|
Групни радови
на хамерима, селотејп, маркери
|
Циљ часа:
|
Правилно
презентовање радова, процена обима и
квалитета савладаности градива.
|
Задаци часа:
|
|
Образовни:
|
-
Понављање,
утврђивање и увежбавање стечених знања и умења н претходним часовима
|
Функционални:
|
-
Примена
знање у новим ситуацијама и свакодневном животу
|
Васпитни:
|
-
Неговање
патриотских осећања и очување традиција и сећања на великане српске историје.
|
Садржај рада:
|
Уводни
део:
-
Коментар
ученика на сарадњу у групи, избор члана који ће презентовати рад своје групе
и постављање радова на место за презентацију.
|
Главни
део:
-
Презентовање радова група;
-
Анализа радова уз евентуалне корекције
и допуне;
-
Коментари осталих група уз инсистирање на коректности и
самокритици.
|
|
Завршни
део:
- Утисци деце о часу;
-
Заједничко певање химне Светом Сави.
|
Запажања о одржаним часовима - тематском дану:
Нема коментара:
Постави коментар