ОПШТИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ
Назив
школе:
|
ОШ
„Доситеј Обрадовић“ и ОШ „Јован Цвијић“
|
Место:
|
Лозница
|
Предмет:
|
Свет око нас, Српски језик, Математика,
Музичка култура, Ликовна култура, Физичко васпитање
градиво
се интегрише око садржаја из Света око нас
|
Разред:
|
2.
|
Аутори:
|
Драгана
Церовац – професор разредне наставе ОШ „Доситеј Обрадовић“
Снежана
Стефановић- професор разредне наставе ОШ „Доситеј Обрадовић“
Јелена
Лазаревић- професор разредне наставе ОШ“Јован Цвијић“
Борис
Стефановић- професор разредне наставе – незапослен
|
СТРУЧНИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ
|
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА
|
ТИП ЧАСА
|
СВЕТ ОКО НАС
|
Кружење
воде у природи
|
обрада
|
СРПСКИ ЈЕЗИК
|
„Кад
почне киша да пада“ Стеван Раичковић
|
обрада
|
МАТЕМАТИКА
|
Множење
и дељење – текстуални задаци
|
утврђивање
|
МУЗИЧКА КУЛТУРА
|
Креирамо
музичку пратњу
|
стваралаштво
|
ЛИКОВНА КУЛТУРА
|
Коришћење
различитих материјала за рад
|
систематизац.
|
ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ
|
Штафетне
игре
|
вежбање
|
ЦИЉ ЧАСА:
|
Обрада нових садржаја из Света око нас и Српског
језика, утврђивање обрађених садржаја из Математике и креативно изражавање из
Музичке и Ликовне културе кроз интеграцију наставних садржаја из наведених
предмета
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|
ОБРАЗОВНИ:
|
|
ВАСПИТНИ:
|
|
ФУНКЦИО
НАЛНИ:
|
|
НАСТАВНИ ОБЛИЦИ:
|
фронтални, групни
|
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ:
|
експериментална, метода демонстрације, илустрације, метода рада на
тексту, стваралачко учење
|
НАСТАВНА СРЕДСТВА:
|
компакт диск, текстови, наставни листићи, лед, решо, шерпа,
огледало,
слика, бели папир, темпере, фломастери, уџбеник
Свет око нас, Читанка, дечји
ритмички инструменти, дечји ранчеви (острва)
|
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
|
уводни део: 45 минута
централни део: 60 минута
завршни део: 30 минута
|
САДРЖАЈ РАДА
Уводни део:
|
-
Слушање песме „Пљус, пљус“ Б. Милићевић
-
Кратак разговор о киши
-
Оглед са загреваљем и хлађењем воде – настанак кише
-
разговор о огледу
- објашњење кружења воде у природи коришћењем
слике;
-
подела ученика у групе и задатака групама
|
Централни
део:
|
-ученици
у групама раде постављене задатке,
-
учитељ надгледа рад, даје потребне сугестије;
-
пезентовање група
|
Завршни
део:
|
-
повратна информација о савладаности градива – квиз – такмичење између група
-
штафетна игра „Бродови у магли“
-
певање песмица о киши : „Пљус, пљус“ „Ситна је киша падала“ „Киша пада , трава расте“
|
ТОК ЧАСА
Уводни део:
Слушање
песмице „Пљус, пљус“ , Бранко Милићевић
Пљус, пљус
Када киша пљуском пљушти: пљус,
пљус...
Хладно је и ветар шушти: шу,
шу...
У кући је девојчица,
У гнездашцу птичица: ћију,
ћију...
Жућу чува кућица, вау, вау,
Крај огњишта мачкица.
А мој жабац крекетан
под печурком наш'о стан,
А мој жабац крекетан
под печурком наш'о стан.
Крееее... креее....кре.....
Разговор:
-
Волите ли ви кишу? Зашто?
-
Знате ли зашто пада киша? (Нема степенице да сиђе) Шалим се.
-
Хоћете ли да видите како стварно настаје
киша?
Учитељ
изводи оглед, уз постављање питања и навођење ученика да повезују оно што виде
са појавама у природи.
- Шта је у шерпи? (вода) Где се
у природи налази вода?
- Ово је? (решо) Чему служи?
Помоћу њега ћемо загрејати воду.
Шта загрева воду у природи?
Шта је Сунце?
- Вода испарава. Шта је ово?
(водена пара)
Како настаје водена пара?
(загревањем воде)
Вода испарава и кад је сунце
загрева, али је ми не видимо као ову, јер је
ређа. Шта се дешава са нашом
паром? (иде увис). И пара са земље се
пење у висине. Тамо се
згушњава и можемо да је водимо. То је облак.
Стављам огледало изнад паре.
Измичем и кад се охлади настају капљице.
Шта се десило? Кад се пара у
облаку охлади, настају капи воде. Те капи
падају на земљу и тако настаје
киша.
Понављамо
како настаје киша показујући на слици:
Нема коментара:
Постави коментар