OPŠTI PODACI
O ČASU
Naziv
škole:
|
OŠ''Kralj
Aleksandar I Karađorđević“''
|
Mesto:
|
Jadranska
Lešnica
|
Razred :
|
1.
|
Časovi :
|
Svet oko
nas ,Srpski jezik,Matematika ,Likovna kultura
|
Vreme
trajanja :
|
3 školska
časa
|
|
|
STRUČNI
PODACI O ČASU
Predmet :
|
Svet oko
nas
|
Nastavna
jedinica:
|
Prva
stotina - putujemo kroz vreme
|
Tip časa:
|
utvrđivanje
|
Oblik rada
:
|
frontalni
,individualni
|
Nastavne
metode:
|
dijaloška
,tekstualna,ilustrativna ,interaktivna na relaciji učitelj -učenik
|
Nastavne
metode:
|
metoda
pisanih radova, razgovor, demonstrativna
|
Nastavna
sredstva i
potreban materijal :
|
Radosnice
ili fotografije učenika koje ih prikazuju u različitim uzrastima ,fotografije
jedne iste osobe iz različitih vremenskih perioda (od detinjstva do starosti
) ,predmeti ili slike predmeta koje su korišćeni u prošlosti,udžbenik
|
Aktivnosti
učenika :
Aktivnosti
nastavnika :
|
Razgledaju
fotografije jedni drugih i upoređuju sa svojim u istom uzrastu,rešavaju
sličan zadatak u udžbeniku ,uočavaju da se fotografije mogu grupisati prema
vremenu kada su fotografisane i one koje su iz skorijeg vremena,upoređuju
parove predmeta koji su se nekada koristili i koji se danas upotrebljavaju.
Traži da
svi pokažu svoje fotografije kada su bili beba, na prvom rođendanu,zatim u
vrtiću,prvog dana u školi,priča o igračkama iz njegovog vremena,pokazuje
svoje najstarije fotografije ...
|
CILJ ČASA:
Utvrditi
sadržaje o brojevima prve stotine i vremenskom periodu, kroz povezanost
gradiva iz različitih predmeta, a sve kroz aktivan rad učenika i interakciju
učitelj-učenik
|
ZADACI ČASA:
|
|
OBRAZOVNI:
|
-povezivanje
prethodnih znanja i iskustava
|
- da
učenici razlikuju prošlost i sadašnjost u svom životu
- da
učenici prepoznaju različite periode
čovekovog života
- da
znaju da smo svake godine stariji i da znaju koliko godina je prošlo
|
|
-da učenici
uočavaju da su predmeti u prošlosti bili drugačiji nego danas,da upoređuju
predmete iz prošlosti i sadašnjosti
|
|
FUNKCIONALNI:
|
-usvajanje navika za prikupljanje i očuvanje
dokumenata ,predmeta iz prošlosti
|
-primena znanja u svakodnevnim situacijama
|
|
VASPITNI:
|
-razvijanje
i
negovanje istračivačkog duha i
kreativnosti kod učenika
-razvijanje logičkog razmišljanja
|
KORELACIJA
|
Izborni predmeti- narodna
tradicija
|
|
VREMENSKA
ARTIKULACIJA ČASA:
|
|
Uvodni deo
:
|
oko 10 minuta
|
Glavni
deo:
|
oko 30
minuta
|
Završni
deo:
|
oko 5 min
|
TOK ČASA
Uvodni deo časa : oko 10 minuta
- Na prethodnom času učenicima sam rekla da donesu svoju „Radosnicu „ ili neku drugu
„knjigu“ u kojoj su sačuvani nlihovi pramenovi kose,prve fotografije i sve ono
što je u vezi sa prvim danima po rođenju.Posmatramo fotografije ,broj svećica
na torti koji se povećavao,proslava Nove godine ...
Upoređivati
fotografije, zapažati promene.
-U kom
mesecu ste se rodili ? Koje godine ?Kojeg dana u nedelji ?
Koliko
je vremena prošlo od tada ?Koji period nazivamo prošlost?
Kojih
se događaja iz svoje prošlosti sećate ?
-
Posmatrati fotografije koje prikazuju promene osobe od detinjstva do starosti .
Isticanje
cilja časa
Glavni
deo časa : oko 30 minuta
-Pročitati pesmu „Novo“ ,Dragomir Đorđević, a zatim kraći razgovor o njenom sadržaju
-Pokazati stare predmete na koje se zaboravilo
Napomena : U školi imamo malu
postavku starih predmeta ,pa su
iskorišćeni za ovaj čas
-Upoznati ih sa njihovom namenom. ( ručni
mlin,fenjer,magnetofon ...)
-Saopštiti učenicima da se o tome kako su predmeti
nekada izgledali može najviše saznati u
muzejima .
-Rad na zadacima iz udžbenika (str.80)
Završni deo
časa : oko 5 minuta
-Dati učenicima uputstva da mogu prikupljati slišice
koje prikazuju prevozna sredstva iz prošlosti i sadašnjosti , igračke . .
. i napraviti album ili pano .
2.čas
Predmeti :
|
Matematika,Srpski
jezik,Likovna kultura
|
Nastavna
jedinica:
|
Matematika
–Brojevi do 100 (utvrđivanje )
Srpski
jezik – Kratke narodne umotvorine
Likovna
kultura –Pravljenje izložbe
|
Tip časa:
|
Ponavljanje
gradiva i praktičan rad učenika
|
Oblik rada
:
|
grupni
|
Nastavne
metode:
|
dijaloška
,tekstualna,metoda pisanih radova ,ilustrativna ,interaktivna na relaciji
učitelj -učenik
|
Nastavna
sredstva i
potreban materijal :
|
Oznake za
grupe ,nastavni lističi sa zadacima za grupe
|
Korelacija
:
|
Priroda i društvo,muzička
kultura
|
|
|
CILJ ČASA:
Da učenici
povežu znanja sa prethodnog časa
(priroda i društvo ) sa časom srpskog jezika ,matematike i likovne kulture
,da urade praktične vežbe i reše svoje zadatke .
|
ZADACI ČASA:
|
|
OBRAZOVNI:
FUNKCIONALNI:
|
-da
učenici pokažu koliko su znanja usvojili na prethodnom času
|
-
|
|
-povezivanje prethodnih znanja I
iskustava sa novim sadržajima
-primena znanja sa prethodnih
časova,
-razvijanje logičkog mišljenja I
zaključivanja
-interakcija među učenicima I interakcija učitelj-učenici
-pomoć
učenika sa boljim uspehom učenicima sa slabijim uspehom
|
|
VASPITNI:
|
-Razvijanje
drugarstva ,saradnje međusobne poštovanosti
-Razvijanje
sigurnosti u sebe i svoje znanje
|
Sadržaj rada
:
Uvodni deo :
Isticanje
cilja časa
Kao motivacija za rad poslušaćemo pesme
:“Mate,mate,matika“, „ Računanje“ , „ Deset ljutih gusara“
-Podela učenika u grupe na osnovu izvlačenja ceduljica
sa sličicama (brojevi, slova, crno-belo )
-Uvođenje učenika u
sadržaj rada na času (davanje instrukcija )
Grupa za srpski jezik
1. Od
ponuđenih zagonetki izdvojiti one u kojima se spominju brojevi do 100.
2.
Pripremiti se za čitanje ponuđenih šali
i dosetki o brojevima .
3. Od
ponuđenih šaljivih zadataka o brojevima do 100 izdvojiti najsmešniji i napisati svoj šaljiv zadatak .
Grupa za matematiku
Napomena : učenici su za čas
doneli po 10 isečenih kružića date velićine.
1.
Ispisati na pripremljenim kružićima brojeve do 100.
2.
Obojiti žutom bojom sve neparne brojeve u deseticama .
3.
Poređati na klupi sve bele i žute kružiće po redu ( od 1 do 100)
4.
Svako u grupi ima zadatak da sastavi
tekstualni zadatak za svakog člana grupe.
Grupa za likovnu kulturu
1.Prikupljene fotografije i stara dokumenta koja su doneli učenici za čas ( na kojima
su na poleđini ispisane godine starosti
osobe ,predmeta na slici),razvrstati po deseticama tj.po starosti osobe na
fotografiji i starosti dokumenta i
pripremiti izložbu .
2. List bloka podeliti na 7 delova i u svakom delu
nacrtati po jedan događaj koji je bio značajan u toj godini .
3.čas
Oblik rada : Individualni i frontalni
Nastavne
metode :
dijaloška,demonstrativna ,analitička,metoda pisanih radova
Nastavna
sredstva : grupni
radovi
Cilj časa : da učenici prezentuju svoje radove i da se
oceni obim savladanosti gradiva
Zadaci časi :
Obrazovni : da
se utvrdi znanje o brojevima do 100 i vreme izraženo brojevima (prošlost Funkcionalni : da učenici
primene znanje u svakodnevnom životu
Vaspitni : vaspitavanje pozitivnih navika i
usvajanje pravila slušati druge i biti
saslušan
Sadržaj rada
:
Uvodni deo
: -Komentar učenika na saradnju u grupi
,izbor člana koji će prezentovati
rad svoje grupe
Glavni deo: -Prezentovanje radova grupa
- Analiza
-Komentari
ostalih grupa
Grupa za srpski jezik .
1.
Učenik iz grupe postavlja zagonetke o brojevima
ostalim učenicima ,a oni daju odgovor.
2.
Čitanje šala i dosetki o brojevima
3.
Čitanje sastavljenih šaljivih zadataka o brojevima
Grupa iz matematike :
1.Izabrani član grupe će pročitati parne i neparne brojeve do 100 (koje su
poređali po redu
2. Pročitati sastavljene zadatke i postaviti ih
drugarima iz drugih grupa
Grupa iz likovne kulture :
1.
Grupa pokazuje pripremljenu „mini“ izložbu od
fotografija i starih dokumenata
2.
Pokazivanje likovnih radova –mojih 7 godina
-Razgledanje izložbe
Završni deo :
-Utisci učenika o radu
Нема коментара:
Постави коментар