ОПШТИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Назив
школе:
|
ОШ''Анта Богићевић''
|
Место:
|
Лозница
|
Предмет:
|
Српски језик, , Mузичка култура, Ликовна култура све у корелацији са Чуварима природе
|
Разред:
|
IV
|
Датум:
|
29.септембар 2011.
|
Учитељ:
|
Драгица Глишић и Јасмина Мишић
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
јединица и тип часа:
|
ЈЕСЕН ЈЕ ЈЕСЕН РАНА
Основа часа је наставна јединица
изсрпског језика ,,Јесен“Војислава
Илића-обрада
Mузичкa култура,,Јесен“Ж.Ђуровића-утврђивање
Ликовна култура
Чувари природе
|
Наставна
средства:
|
ЦД , картончићи у бојама јесени,јесењи
плодови(кестен,шишарке),пластелин,конац,спајалице...
|
Tехничка
помагала:
|
Рачунар
|
Наставне
методе:
|
текстуална, метода писаних радова,
разговор, демонстративна, метода усменог излагања, амбијентална,
кооперативна, радионичарска
|
Облици
рада:
|
фронтални, групни рад
|
Корелација:
|
Сви наведени часови су у корелацији међусобној
|
Специјални
облик наставе:
|
Интегративно
учење
|
Трајање
часа:
|
135 минута – три школска часа
|
Активности
ученика:
|
посматра, слуша, говори, закључује,
организује, сарађује, презентује, процењује
|
Активности
учитеља:
|
организује час, упућује, инструира, помаже, подстиче, уводи
иновације у наставни процес, контролише рад ученика
|
ЦИЉ
ЧАСА:Уочавање,доживљавање
промена у природи везаних за јесен кроз хоризонталну и вертикалну повезаност
градива из различитих предмета а све
кроз активан рад ученика и интеракцију учитељ-ученик.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|
ОБРАЗОВНИ:
|
- развијање осећања за аутентичне
естетске вредности у
књижевности
|
- даље развијаље музичке писмености и
обима дечјег гласа
|
|
- оспособљавање ученика за
комбинаторику
|
|
ФУНКЦИОНАЛНИ:
|
- сналажење деце у природи
|
- безбедно и сигурно прикупљање
листова
|
|
- развијање креативности
|
|
- примена знања у конкретним
ситуацијама
|
|
ВАСПИТНИ:
|
- развијање културе понашања у природи
|
- развијање сарадње у групи
|
|
- развијање толерантног понашања и
другарских односа
|
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
|
|
Уводни
део :
|
Око25минута
|
Главни
део:
|
око
60 минута
|
Завршни
део:
|
око 50 минута
|
Уводни део:
|
У уводном делу применити технику
,,грозд“
На табли нацртамо круг и упишемо реч јесен.
Ученици треба да смисле што више придева који описују ово годишње
доба.Кад ,,грозд“буде попуњен следи кратак коментар.Разговарати са ученицима
о томе са ким/чим можемо упоредити јесен.Ако неки ученик помене реч
царица,прекидамо поређење и најављујемо циљ данашњег рада.
Изражајно читање песме и кратак осврт
на доживљај.
|
Главни део:
|
Ученици се деле у 3 групе на основу облика и боја картончића.
Ко има одговарајући облик укључује се у ту групу. Кратко образлажу како су се
формирали.
I
група
( српски језик) :
Ученици читају песму,,Јесен“В.Илића и
одговарају на питања:
1.Очему песник пева?
2.Каква осећања у вама буди ова песма?
3.Каква је јесен на почетку а каква на
крају?Откриј у песми лепоту и богатство јесењих призора,препознај благи немир
и предосети тугу касне јесени.
4.Пронађи песничке слике.
5.Замисли да си ти јесен.Какве би
савете упутила деци а какве птицама?
6.Опиши укратко јесен у твом граду.
II група : (Ликовна култура)
Од раније прикупљеног
материјала(плодови јесени:шишарке,кестење,кукурозовина,вреже,зрневње...)ученици
праве корпице и разне декоративне предмете.
III група
( Музичка култура )
Ученици имају задатак:
1. Прочитају текст песме
"Јесен"Ж.Ђуровића
2. Певају песму солмизацијом са
тактирањем.
3. Свирају и певају песму
ОДГОВАРАЈУ НА ПИТАЊА
1.Како се зове такт у којем је
компована песма?
2.Колико различитих тактова се налази
у њој?
3.Колико различитих трајања тонова се
налази у песми?
шамо на њој ?
?
|
Завршни део:
|
-Презентација група, дискусија ...
-Заједнички импровизујемо мелодију на
текст песме ,,Јесен“В.Илића.Певушећи сви смо у школском дворишту .Прикупљамо
што разноврсније опале листове.Одлажемо их у корпе које су ученици правили а
потом их разврставамо по пореклу на украсне и лековите .Правилно их
конзервирамо да би у наредном периоду на часу Чувара природе израдили
ХЕРБАРИЈУМ.
|
Нема коментара:
Постави коментар