ОПШТИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Назив
школе:
|
ОШ''Милован Глишић''
|
Место:
|
Ваљево
|
Предмет:
|
Српски језик, математика, ликовна култура
све у корелацији са музичом културом
|
Разред:
|
3.
|
Учитељ:
|
Ивана Пантелић, Данијела Живанивић
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна јединица и тип часа:
|
Српски
језик-,,Први снег“ В. Илић-обрада
Математика
–Сабирање и одузимање троцифрених
бројева – Утврђивање и вежбање
Ликовна
култура- Ћилим;
Појас; Џемпер какав бих желео-обрада
|
Наставне методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, разговор, демонстративна, метода усменог излагања,
илустративна, кооперативно учење н-у и у-у
|
Облици рада:
|
индивидуални, фронтални, групни
|
Наставна средства:
|
Текст
из читанке, аудио CD, наставни листићи за групе, колаж папир, темпере , маказе, картон, тканина, вуна, вата
|
Корелација:
|
Сви
наведени часови су у корелацији
међусобно и у корелацији са музичком културом
|
Циљ часа:
|
Хорозонтална и вертикална повезаност наставних
садржаја о зими.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|
- обнављање стечених знања о зими
|
|
- усвајање песме ,,Први снег“ В.Илића
|
|
-утврђивање сабирања и одузимања
троцифрених бројева
|
|
ОБРАЗОВНИ:
|
- представљање зимских одевних предмета уз коришћење
рзличитих материјала
|
ВАСПИТНИ:
|
- развијање љубави према поезији
|
- васпитавање одговорности у раду
|
|
- васпитавање сарадничких односа
|
|
- изражавање властитог мишљења
|
|
-развијање правилног односа према природи
|
|
ФУНКЦИОНАЛНИ:
|
-богаћење речника
|
- проширивање знања
|
|
- примена знања на конкретним задацима
|
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
|
Уводни
део:45 минута
|
Централни
део:око 45 минута
|
Завршни
део:око 45 мин
|
Садржај
рада
|
|
Уводни део:
|
Откривамо асоцијацију (прилог 1). Решење је
реч ,,зима“.
Резговор о зими:
-Каква је природа у зиму?
-Шта раде људи у зиму?
-Шта је са животињама?
-Које животиње спавају зимски сан?
Ученици се деле у групе методом случајног
избора.
1.
група- ПАХУЉА
2.
група-ГРУДВА
3.
група-САНКЕ
|
Централно део:
|
Ученици раде своје задатке по групама.
Наставник их надгледа и даје потребна објашњења уколико је то потребно.
Неопходно је да сви ученици подједнако учествују у раду на задацима.
|
Завршни део:
|
- презентација ученичких радова
- повратна информација о савладаности
градива - индивидуалан рад на наставном листићу
- утисци о часу
|
П Р И Л О З И:
ПРИЛОГ 1:
Асоцијација:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРИЛОГ 2:
Питања за
1. групу – група Пахуља (група за српски језик)
Које
доба дана се описује у песми? Пронађите стихове који о томе говоре.
Каква
је природа у то време?
Објасни
стих ,,Покривене снегом почивају равни“.
Где је
пао први снег?
Каква
је ноћ?
Како
разумете стих ,,Ноћ ведра и хладна на подиже крило“?
Ко како
ремети јутарњу свежину и снежну белину?
Колико
бисмо слика могли издвојити у песми?
Колико
песма има строфа?
Колико
свака строфа има стихова?
Којим
чулима доживљавате песму?
Како ви доживљавте лепоту падања првог снега?
Саставите
што више описних придева о зими.
ПРИЛОГ 3:
Задаци за
2. Групу-група Грудва (група за математику)
1.У Ваљеву су деца направила 252 Снешка Белића, а
у Београду 327 више. Колико их је направљено у Београду?
2.У једној продавници је продато 218
пари рукавица, а у другој 59 пари мање. Колико је продато у другој продавници?
3.Ирваси се припремају да доброј деци довезу
поклоне од Деда Мраза. Ирвас Бони треба да донесе 401 поклон. Ирвас Дони треба
да донесе 336 више, а ирвас Пони треба да донесе 96 мање него Дони. Колико
треба да донесе Пони?
4.У фабрици за производњу скијашке опреме у првој
смени ради 83 радника. У другој смени ради 69 радника више. У трећој смени ради
14 радника мање него у другој смени. Колико радника укупно ради у фабрици?
5.У цистерну зимске скужбе за просипање соли на
путеве може да стане 1000 кг соли. Једна група радника је убацила 319 кг у
цистерну, а друга група радника је убацила 98 кг више. Колико још може да стане
у цистерну?
6.Саставите задатак са сабирањем и одузимањем
троцифрених бројева. Нека вам слике помогну у томе.
ПРИЛОГ 4:
Задатак
за 3. групу- група Санке (група за ликовну културу)
Од припремљеног материјала направите зимски
одевни предмет.
Материјал: колаж папир, картон у боји, маказе, вуна, лепак, тканина,
вата...
ПРИЛОГ 5:
Наставни листић- Повратна информација о
савладаности градива
1. Песма ,,Први снег“ је:
А) шаљива
Б) описна
В) успаванка
2. Песник је одушевљен:
А) јачином ветра
Б) зимском идилом
В) шапама лисице
3. Доба дана које се помиње у песми:
А) вече
Б) подне
В) зора
4. Животиња која се помиње у песми су:
А) змија
Б) грлица
В) зец
Д) лисица
Нема коментара:
Постави коментар