''ОШ ''Драгољуб Илић'' Драчић
Учитељица:Луција
Тасић
ОПШТИ ПОДАЦИ:
Школа:
|
ОШ
''Драгољуб Илић''
|
Место:
|
Драчић
|
Датум:
|
30. 10. 2009.
|
Разред:
|
3.
|
Часови
по реду:
|
1. 2. и 3.
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
тема:
|
''У
својој смеђој коси јесен носи''
|
Предмети:
|
Српски
језик, Математика, Природа и друштво, Ликовна култура у корелацији са
музичком културом
|
Тип
часа:
|
комбиновани:обрада,
утврђивање, стваралаштво
,проширивање знања
|
Облик
рада:
|
групни,
индивидуални, фронтални
|
Наставне
методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, метода практичних радова, амбијентална, илустративна,
кооперативна, радионичарска, разговор, усмено излагање
|
Наставна
средства:
|
презентација
часа у Power Pointu, текст-Читанка, стиропор, темпере, широке четке, наставни листићи са задацима за групе,
аудио ЦД, радови ученика
|
Техничка
помагала:
|
рачунар
и видео бим
|
Специјални
облик наставе:
|
интегративно
учење, хоризонтална и вертикална повезаност градива, примена образовног
софтвера у настави
|
Временска
артикулација часа:
|
Час
траје 135 минута (односно три везана часа)
Уводни
час: 45 мин
Главни
део: 45минута
Завршни
део: 45 минута
|
Садржај
рада:
|
-Певање
песме ''Јесењи дан'' као мотивација за рад
-учитељ
изражајно чита текст
-
презентација ''Јесен''
-
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-
подела деце у групе према афинитетима
и подела задужења
-док
деца раде пустити тиху музику –Јесен - Вивалди, и вокално инструменталне
песме о јесени
-надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција, упућивање и
помоћ групама
-презентовање
радова група
-запевајмо
сложно сви за крај – Ст. Коруновић -Јесен
-утисци
о часу
|
ЦИЉ ЧАСА:
Обрадити, утврдити,
проширити и обновити знања о јесени кроз
групни рад и различите предмете и задатке.
|
||
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
||
-
навикавање ученика на групни рад
-
сарадња међу децом
-
помоћ слабијим ученицима
-
одређивање група према афинитетима, јер нико није толико лош да не
може баш ништа од ових активности да ради
-
да деца раде оно што воле
- да
деца испољавају своју креативност
-
да се деца осамостаљују у раду
|
||
Предмет
|
Тип часа
|
Претходна ситуација
|
Српски језик
|
Обрада
градива
|
Домаћи задатак ученицима је био да прочитају
Бајка о листу-Гроздана Олујић који се налази на 12. страни у Читанкама.
|
Математика
|
Утврђивање
градива
|
До сада
су деца научила мерне јединице, римске цифре и сабирање и одузимање
троцифреног и једноцифреног броја, тако да ће задаци бити везани за то
градиво.
|
Ликовна култура
|
Стваралаштво
|
На
табли стиропора темперама да насликају јесен.
|
Природа и друштво
|
Утврђивање
градива и проширивање знањазнања.
|
Вертикална
повезаност градива 1. 2. и 3. разреда. Хоризонтална повезаност градива- у
трећем разреду су и из математике и из природе и друштва рађене јединице мере
за за време.
|
ТОК ЧАСА:
Уводни део:
-кратак
разговор о јесени
-Презентација
Јесен која је тако направљена да ученици истовремено обнављају градиво и уче
нове садржаје. Кроз лекцију која се обрађује има пуно питања тако да деца
одговарајући на њих уче. Овај део ће у информатичком кабинету трајати око 30
мин.
Потом ће
се ученици 2. и 3. разреда раздвојити и отићи у своје учионице.
-Подела
деце у групе према афинитетима:
1.Група
за српски језик
2. Група
за математику
3. Група
за ликовно
4. Група
за природу и друштво
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-објашњавање
начина рада и подела задужења
Главни
део:
-док деца
раде пустити тиху музику –Јесен- Вивалди
-надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција,упућивање и помоћ
групама
-подстицање
деце на сарадњу
-праћење
рада
Завршни
део:
-презентовање
радова по групама
-наставни
листић са 1-2 питања како би се добила повратна информација о савладаном
градиву
-утисци
ученика о часу
Прилог бр 1.
Група за српски
језик
Бајка о листу- Гроздана Олујић
Текст се налази на 12. страни у Читанкама.
- Која два дрвета се помињу у
бајци?
- Којој врсти дрвећа припада
дрвеће из бајке?
- Шта лист јасена непрекидно
понавља?
- Како се лист јасена док је
још зелен понаша према листу брезе?
- Које људске особине би смо
могли дати листу јасена?
- Шта се на крају догађа са
листом из приче?
- На какве људе подсећа лист
јасена?
- Да ли можеш да се присетиш
ситуације када се неко од људи –деце понашао као лист јасена? Ако не
можеш, замисли неку ситуацију па напиши.
- Зашто се ветар лоповски шетао
између грана, шта он намерава?
- Како ће на крају завршити и
други лист јасена?
11. Подвуци све именице у првом
пасусу бајке.
12. Напиши десет описних придева уз именицу
Јесен.
ПРИЛОГ БР. 2
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
- Тата је наручио 1 тону угља. Камион је довезао
600кг. Колико још треба да довезе?
_____________________________________________________________________________
- Веверица је сакупила 263 лешника за зиму. Деца
су појела 9 лешника. Колико је веверици остало?
_____________________________________________________________________________
- Воћар је убрао 564кг јабука за зиму. Крушака је
убрао 7кг више. Колико је убрао крушака?
________________________________________________________________________________
- У јасеновој шуми посечено је 345 стабла за
огрев. У буковој шуми посечено је 8 мање. Колико је стабала посечено у
буковој шуми?
________________________________________________________________________________
- Бака је оставила за своју децу 367кг купуса да
кисели за зиму. Колико још треба да остави да би имала 370кг.
_____________________________________________________________________________
- Деда Марко је продао на пијаци 598 кг тек
обраног кукуруза, а деда Миле за 5кг више. Колико је кукуруза продао деда
Миле?
_____________________________________________________________________________
- Бака Мара је спремила за зиму 125кг крушака, а
јабука 6 кг мање. Колико има крушака? Напиши тај задатак и римским
цифрама.
_____________________________________________________________________________
- Породица медведа спрема се за зиму. Тата Меда
има 342 кг. Мама Мица је за 6 кг лакша од тате. Син Меца је 100кг лакши од
тате.Колико кг има мама Мица? Колико килограма има син Меца?
_____________________________________________________________________________9.
Чобанин тера велико стадо оваца да презиме у тору. Овнова има 867, а
овчица за 7 више. Колико има овчица?
_____________________________________________________________________________
10. Потрудите се да и
ви саставите један јесењи задатак.
________________________________________________________________________________
Прилог
бр. 3
Група за природу и друштво
- Када почиње и када се
завршава јесен?
___________________________________________________________
2. Између којих годишњих доба се налази
јесен?
____________________________________________________________
3. Који су јесењи месеци?
____________________________________________________________
4.
Колико дана има јесен?
____________________________________________________________
5. Наброј шта све ''У својој смеђој коси
јесен носи.''
____________________________________________________________
6. Опиши промене у природи и јесење време
у:
Октобру:_____________________________________________________
Новембру:____________________________________________________
Децембру:______________________________________________________
7.
Заокружи појаве које су везане за јесен:
Иње, роса, дуга, слана, киша, снег, развигор, ветар,
облаци, сунце
8. Наведи 5 доказа да је стигла јесен.
______________________________________________________________
9. Које послове у селу људи обављају у јесен?
____________________________________________________________
10. Наведите један
разлог зашто волите и један разлог зашто
не волите јесен.
________________________________________________________________________________
Прилог бр. 4
Група за ликовну културу
Материјал: Табла стиропора, темпере и широке четке.
Од
добијеног материјала насликајте јесен.
Нема коментара:
Постави коментар