Основна школа „Војвода Мишић“ Пецка
Учитељице:Данка Васић
Биљана
Гачић
Душица
Рацковић
Милена
Перић
новембар 2011. године
I ОПШТИ ПОДАЦИ
|
|||
• Назив школе:
• Место:
• Разред:
|
• ОШ „Војвода Мишић“
• Пецка
• III (трећи) разред
|
||
II ОПЕРАТИВНИ ПОДАЦИ
|
|||
• Наставни предмети:
• Наставне јединице и тип часа:
• Време за реализацију:
|
• Српски језик, Математика,
Природа и друштво, Ликовна култура
(све у корелацији са Музичком
културом)
• Основа часа је наставна
јединица Српског језика.
- Српски језик: „Марко Краљевић и
бег Костадин“, народна песма - обрада
- Математика: Мерење времена –
година, деценија и век - утврђивање
- Природа и друштво: Живот људи
наших крајева некад и сад - утврђивање
- Ликовна култура: Ћилим моје
баке – утврђивање
• 135 минута (3 школска часа)
|
||
III МЕТОДИЧКА ОДРЕЂЕЊА
|
|||
• Наставне методе:
• Облици рада:
• Наставна средства:
•Техничка помагала:
• Корелација:
• Специјалан облик наставе:
|
• Дијалошка, монолошка,
илустративна, демонстративна метода, метода писаних радова, текстуална метода
• Фронтални, индивидуални, групни
облик рада, рад у пару
• Анимација, текст песме, садржај
у свескама ученика, садржај на хамеру, наставни листићи, ученички радови,
песма „Ерско песма“
• CD player
• Наставни садржаји су у
међусобној корелацији, а сви заједно у корелацији са Музичком културом
• Интегративна настава
|
||
IV ЦИЉ ЧАСА
|
|||
• Обрада песме „Марко Краљевић и
бег Костадин“ и повезивање прочитаног са начином живота некад и сад;
савладавање новог градива и проширивање знања ученика о животу нашег народа у
прошлости; интеграција сродних садржаја о животу, обичајима, веровањима нашег
народа у прошлости у једну целину.
|
|||
V ЗАДАЦИ ЧАСА
|
|||
Образовни
|
|||
|
• савладавање новог градива и утврђивање и
проширивање старог
• упознавање наше прошлости и стицање
нових знања
|
||
Функционални
|
|||
|
• повезивање петходног знања и
искустава са новим садржајима
• примена знања са претходних часова у практичном раду
|
||
Васпитни
|
|||
|
• развијање љубави према својој земљи и народу
• развијање и неговање патријархалности
• неговање позитивних људских особина
|
||
VI ТОК ЧАСА
|
|||
УВОДНИ ДЕО ЧАСА
|
|||
|
наставне методе
|
наставна средства
|
облици
рада
|
• Присуство госта на часу који ће
бити маскиран у Марка Краљевића (гост анимира ученике причом о себи, времену
у коме је живео, о својим подвизима и јунаштву и на тај начин им помаже да
погоде о коме је реч)
•
Кратко подсећање на то шта су епске песме и ко је био Марко Краљевић
• Читање песме и ученички
доживљај прочитаног
• Читање са задацима
• Тумачење и записивање
непознатих речи
• Подела ученика у групе и давање
инструкција за рад
|
-демонстр.
-дијалошка
-монолошка
|
-анимација
-текст
песме
-садржај у свескама ученика
|
-фронтални
-индивид.
|
ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА
|
|||
|
наставне методе
|
наставна средства
|
облици
рада
|
• Рад ученика на задацима
• Учитељ прати рад ученика,
сугерише, упућује, помаже...
• Ученици сарађују међусобно и са
учитељем
|
-дијалошка
-монолошка
-текстуална
-метода писаних
радова
-илустрат.
|
-наставни листићи
-садржај на хамеру
-ученички радови
|
-фронтални
-индивид.
-групни
-рад у пару
|
ЗАВРШНИ ДЕО ЧАСА
|
|||
|
наставне методе
|
наставна средства
|
облици
рада
|
• Презентација ученичких
радова
• Певање народне песме „Ерско
коло“ уз пратњу хармонике и игру
• Повратна информација о
савладаности градива
|
-монолошка
-метода писаних
радова
-илустрат.
-демонстр.
|
-ученички радови
-песма „Ерско коло“
|
-фронтални
-индивид.
-рад у пару
|
VII ПРИЛОЗИ
|
|||
ГРУПА ЗА СРПСКИ ЈЕЗИК
|
|||
Марко Краљевић и бег Костадин
Епска народна песма
1. Ко су ликови у овој песми?
______________________________________________
_______________________________________________________________________
2. О чему разговарају бег и Марко?
_________________________________________
_______________________________________________________________________
3. Како замишљате њихов сусрет и разговор?
________________________________
_______________________________________________________________________
4. Пронађи и подвуци стихове у којима бег показује своје
гостопримство.
5. Шта значи реч нечовештво?
_____________________________________________
_______________________________________________________________________
6. Шта Марко Краљевић замера бегу? Пронађи и подвуци те стихове.
____________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
7. Зашто бег не реагује на Маркове оптужбе?
________________________________
_______________________________________________________________________
8. Чији је говор дужи? Зашто?
_____________________________________________
_______________________________________________________________________
9. На чију страну се ставља народни приповедач?
____________________________
_______________________________________________________________________
10. Какав је Марко Краљевић?
_____________________________________________
_______________________________________________________________________
11. У чему се огледа његово јунаштво?
______________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
12. По чему можемо да закључимо да је био на страни нејаких? Пронађи и
прочитај стихове који то
потврђују.__________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
13. Шта мислите о бегу Костадину?
_________________________________________
_______________________________________________________________________
14. Која особина њега карактерише? ________________________________________
_______________________________________________________________________
15. По чему то закључујете?
_______________________________________________
_______________________________________________________________________
16. Како је бег реаговао када је помислио за сиротане да су господски
синови? ____
_______________________________________________________________________
17. У чему се огледа његово највеће нечовештво?
____________________________
_______________________________________________________________________
18. Која бегова особина је истакнута тиме што он не одговара на
Маркове оптужбе?
_______________________________________________________________________
|
|||
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
|
|||
Мерење времена – година,
деценија и век
Задаци за вежбање:
1. Колико је месеци?
3 године = ____ месеци 61 дан =
____ месеца
1 година 11 месеци = ____
месеца 2 године 3
месеца = ____ месеци
2. Поређај по величини јединице
мере за време (од највеће до најмање):
1 век, 103 године, 200 часова, 1
деценија, 3 деценије, 11 година.
_______________________________________________________________________
3. Допуни:
4 деценије = ____
година 2 века =
____ година
60 година = ____ деценија 700 година = ____ векова
3 века 4 деценије = ____ деценија 760 година = ____ векова
____ деценије
2 века 5 деценија = ____ година 4 века 8 деценија =
____ година
4. Израчунај:
45 година + 55 година = ____ век 150 + 60 = ____ века ____ деценија
5. Бакин ћилим је стар 40 година. Колико је то деценија? Колико је то
мање од једног века?
_______________________________________________________________________
Одговор: ______________________________________________________________
6. Бака има 6 деценија 9 година. Њена ћерка Ана је млађа 24 године, а
унука Весна је млађа 23 године од мајке.Колико година има Ана, а колико
Весна?
_______________________________________________________________________
Одговор:
_______________________________________________________________
|
|||
ГРУПА ЗА ПРИРОДУ И ДРУШТВО
|
|||
• Поделити ученике у две групе („Некад“ и „Сад“), а затим у оквиру
група направити парове. Сваки пар добија задатак:
1. пар – Живот људи
некад 4. пар –
Живот људи сад
2. пар – Школа некад 5. пар –
Школа сад
3. пар – Обичаји
некад
6. пар – Обичаји сад
• Ученици користе ениклопедије,
часописе, новине, књиге које су донели од куће. Њихов задатак је да издвајају
одговарајући текст и слике и на крају да заједно направе плакат за учионицу
„Наша прошлост“.
|
|||
ГРУПА ЗА ЛИКОВНУ КУЛТУРУ
|
|||
• Ученици имају задатак да од
материјала који су донели од куће (тканина, вуна, колаж папир) и уз помоћ
темпера направе ћилим.
|
Нема коментара:
Постави коментар