ОШ ''Јован Дучић''
Роћевићи-Краљево
Наставници учесници семинара:
-Миливоје Поповић
-Татјана Трбовић
-Весна Бижић
-Весна Чоловић
-Татјана Глоговац
-Марија Павловић
ОПШТИ
ПОДАЦИ:
Школа:
|
ОШ ''Јован Дучић''
|
Место:
|
Роћевићи
|
Датум:
|
20. 12. 2012.
|
Разред:
|
2.
|
Часови
по реду:
|
1.; 2. и 3.
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
тема:
|
У сусрет Божићу...
|
Предмети:
|
Српски језик, Народна
традиција,Свет око нас,Музичка култура, Енглески језик у корелацији са
ликовном културом и верском наставом
|
Тип
часа:
|
комбиновани:обрада,
утврђивање, вежбање
|
Облик
рада:
|
групни, индивидуални,
фронтални
|
Наставне
методе:
|
текстуална, метода практичних радова, илустративна, кооперативна, разговор, усмено излагање
|
Наставна
средства:
|
текст-Читанка, , темпере, фломастери,лепак
,маказе, наставни листићи са задацима
за групе, аудио ЦД, радови ученика,слике огњишта,фотографије из илустрованих
часописа
|
Техничка
помагала:
|
ЦД плејер
|
Специјални
облик наставе:
|
интегративно учење,
хоризонтална и вертикална повезаност градива
|
Временска
артикулација часа:
|
Час траје 135 минута (односно три везана часа)
Уводни час: око 30 мин
Главни део: 60 минута
Завршни део: 45 минута
|
Садржај
рада:
|
-Певање песме ''Ој
Бадњаче,Бадњаче'' као мотивација за ра
- ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-обрада наставне јединице
''Огњиште''
- подела деце у групе
према афинитетима
и подела задужења
-док деца раде пустити
тихо песме о Божићу
-надгледање рада у
групама, ако је потребно давање додатних инструкција, упућивање и помоћ
групама
-презентовање радова група
-утисци о часу
|
ЦИЉ ЧАСА:Обрада новог градива из музичке културе и
народне традиције,уз утврђивање и обнављање знања о Божићу из света око
нас,српског и енглеског језика
|
||
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
||
ОБРАЗОВНИ:
-савладавање новог градива
о Божићу и обнављање и проширивање
старог кроз добро осмишљене активности;
- разумевање појма
''Огњиште'';
-увођење иновацоја у
наставни процес.
ФУНКЦИОНАЛНИ:
-развијање и јачање само
поуздања и задовољства у настави;
-коришћење постојећих
дечијих интересовања да би се настава приближила ученицима и учинила
занимљивијом;
-развијање креативности.
ВАСПИТНИ:
-васпитавање сарадничких
односа и групног рада;
-развијање толерантности
према припадницима различите вероисповести;
-развијање осећаја
националне припадности кроз народне обичаје
-изражавање властитог
афинитета и мишљења.
ЕСТЕТСКИ:
-развијање осећаја за лепо
кроз илустровање честитки.
|
||
Предмет
|
Тип часа
|
Наставна јединица
|
Српски језик
|
Вежбање
|
Писање новогодишњих
и Божићних честитки
|
Свет око нас
|
Утврђивање
градива
|
Прославе
у породици
|
Музичка култура
|
Обрада
|
Песма
''Ој Бадњаче,Бадњаче''
|
Народна традиција
|
Обрада
|
У кући и
око ње
|
Енглески језик
|
Утврђивање
|
Писање
честитки за Божић
|
ТОК ЧАСА:
Уводни део:У уводном делу часа ученици ће обрадити песму ''Ој
Бадњаче,Бадњаче'' (Музичка култура),потом ће обрадити наставну јединицу
''Огњиште''(Народна традиција). Уз помоћ радних листића утврди ће се наставна
јединица ''Прославе у породици'' (Свет око нас),док ће касније у току часа бити
подељени у две групе и креирати честитка за Божић на српском и енглеском
језику. обрада песме
''Ој Бадњаче, Бадњаче''-Ученици ће прво чути
песму са ЦД,потом ће отпевати сами
без музике.-Уводни део ће трајати 20 минута.
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-објашњавање начина рада
ГЛАВНИ ДЕО:
-обрада наставне
јединице
''У кући и око
ње, Огњиште''
(Народна
традиција)
-уз помоћ
ученика обрадити наставну јединицу са посебним акцентом на Огњиште куће будући
да се на огњишту пали Бадњак.
-подстицање деце
на сарадњу
-ученици ће
индивидуално на радним листићима одговарати на питања везана за Божић и Бадњи
дан да би се добила повратна информација како су ученици обрадили наставну
јединицу : Прославе у породици
(Свет око нас).
Завршни део:
-Одељење
поделити у две групе по интересовањима и афинитетима према језицима. Прва група
ће уз помоћ учитеља и припремљеног материјала креирати Божићне честитке на
српском ,а друга на енглеском језику уз помоћ наст.енглеског
-докученици
креирају честитке,у позадини тихо свирају песмице о Божићу
-презентовање
радова
-утисци ученика
о часовима
Прилог бр 1.
Свет око нас
Наставни листић за утврђивање градива:
1.Напиши називе празника који се прослављају у твој
породици:
________________________________________________________________
2.За које празнике су везани следећи обичаји?
-уношење Бадњака
-ломљење чеснице
-фарбање јаја
3. Који дан претходи Божићу?
4.Шта мушкарци, а шта жене раде тога дана?
5.Ко је положајник?
6.Шта он ради када уђе у кућу?
7.Који се поздрав користи за честитање Божића?
8.Опиши како се Бадњи дан и Божић прославља у твојој
кући?
9.Реши анаграм:
1) Ж И Б О Ћ
2) К Р С У С
Нема коментара:
Постави коментар