ОШ ''Драгољуб Илић''Драчић
Учитељица:Луција Тасић
Настави
предмети,наставне јединице и тип часа:
|
Природа
и друштво -Животне заједнице - баре и
језера –Обрада
Чувари
природе-Заштита вода-Гост на часу
Српски
језик –Рибарчета сан-Утврђивање
Математика- Разломци ½, ¼, 1/8 -Утврђивање
све у
корелацији са музичком културом
|
Облик
рада:
|
индивидуални,
фронтални, групни
|
Наставне
методе:
|
текстуална,
илустративна, интерактивна, демонстративна, усмено излагање, радионичарска,
кооперативна
|
Наставна
средства:
|
Power Point
презентација, уџбеници
из Природе и друштва, наставни листићи за групе, цедуље за избор група,
наставни листићи за повратну информацију, аудио CD, фотографије,
|
Техничка
помагала:
|
Рачунар, пројектор и и
видео бим
|
Специјални
облик наставе:
|
Интегративна
настава
|
Временска
артикулација часа:
|
135
минута
Уводни део: 45 минута
Главни
део: 45 минута
Завршни
део: 45минута
|
Корелација;
|
Музичка
култура
|
ЦИЉ ЧАСА:
|
Обрада нових садржаја о бари и језеру кроз
хоризонталну и вертикалну повезаност
градива из различитих предмета где се свим предметима посвећује иста пажња.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|
Образовни:
|
-
повезивање претходних знања и искустава са новим садржајима
-
савладавање новог градива о животним заједницама бара
|
Функционални:
|
- навикавање ученика на групни рад
- интеракција међу децом
- помоћ слабијим ученицима
-
примена знања са претходних часова
|
Васпитни:
|
-
развијање љубави према природи и боравку у њој
-
развијање одговорности према природи
-
развијање одговорности за заштиту животне средине
|
Садржај
рада:
|
Уводни час: -
Природа и друштво/Чувари природе
-Слушање
песме Бранка Коцкице ''Кре, кре'' као мотивација за рад
-
Разговор о песми (Где живе жабе?)
-Увод у
наставну јединицу
-Истицање
циља часа
|
Главни део:
-
Power
Poin презентација
за час која је направљена тако да кроз
одговоре на питања ученици обрађују нове садржаје –градиво је повезано са
знањима која су ученици стекли у другом разреду када смо говорили о текућим и
стајаћим водама. На слајдовима се налази много слика које заједнички
анализирамо. Оно што је ново и ученицима непознато преписаће у своје свеске.
Час је замишљен тако да има динамику и да кроз интеракцију учитељ – ученик и
обрадимо нове садржаје. У презентацију је убачена и музика. Гост на часу биће управник ''Еко рибарства''
господиин Томислав Тасић. Фирме ''Еко рибарство'' Ваљево се бави се порибљавањем, заштитом вода
подрињско-колубарског округа , продајом дозвола за риболов, организовањем
такмичења спортских риболоваца.. Он ће ученицима причати о раду ове
организације, о чувању и заштити животне средине, продаји дозвола, спортском
риболову...
|
|
Завршни део:
Ученици постављају питања госту.
|
|
2.
час
|
-Подела у групе.
-Давање инструкција за рад.
-Израда наставних листића.
|
3.
час
|
-Презентовање радова
-Израда наставних листића за добијање
повратне информације о савладаности градива на часовима.
-Утисци деце о часовима.
- Певање песме-Рибарчета сан.
|
Прилог бр. 1
Група за
српски језик
''Бабушке''
1. У коју
врсту књижевних дела спада ''Циц?''
_________________________________________________________
2. Колико
строфа има у делу ''Циц?''
_________________________________________________________
3. Шта је
рима?
_________________________________________________________
4. Напиши
риме за следеће речи:
Риба
_____________, шаран_____________, река______________
Рибар_____________, бара _____________, језеро_____________
5. О чему
је сањало рибарче из песме?
__________________________________________________________
6. Зашто
је рибарче сањало баш такав сан?
__________________________________________________________
7.
Пробајте да наставите рибарчета сан.
__________________________________________________________
8. Напиши
од којих речи су настале следеће речи и напиши њихово увећано значење:
умањено
|
Именица
|
Увећано
|
рибарче
|
|
|
удичица
|
|
|
рибица
|
|
|
жеравица
|
|
|
милена
|
|
|
санак
|
|
|
9. Ако
тачно решите укрштеницу у косим пољима добићете назив једне речне рибе:
1.ш
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
н
|
1. врста речне рибе
2. Речи загонетку
''Купала се, пливала и сува остала''
3.стајаћа вода
4.водено превозно средство
5. румен
10. У
поља је уписан редни број слова у ћирилици. Попуни их.
20.
|
10.
|
2.
|
7.
|
21.
|
20.
|
7.
|
2.
|
1.
|
28.
|
24.
|
3.
|
1.
|
21.
|
10
|
Прилог
бр. 2
Група за природу и друштво
''Штуке''
1.Баре су
_________________________________________________
2.Језера су _______________________________________________
3.Наведи
разлике између бара и језера:
_______________________________________________________
4,Наброј
живи свет бара:
____________________________________________________________
5.Наброј
живи свет језера:
____________________________________________________________
6.Наброј
баре и језера у нашем крају:
_________________________________________________________
7.Којој
врсти према пореклу припадају језера у
нашем крају?
________________________________________________________
8.Како
настају природна језера?
__________________________________________________________
Прилог бр 3.
Група за
математику-Риболовци
1.
Дунавски аласи су уловили 568 кг рибе. Половина од уловљене рибе је шаран.
Колико је остале рибе?
_________________________
____________________________________________________________
2. Пера
риболовац уловио је 368 рибица. ¼ су бабушке, ½ су сунчице, а остало скобаљи.
Колико је било које рибе?
____________________________________________
____________________________________________
3. У
језеру Поцибрава је уловљен сом капиталац (сан сваког риболовца) који је тежак
168кг. Сваки од риболоваца добиће по 1/8 од те рибе. Колико килограма припада
сваком риболовцу? Колико је риболоваца?
_______________________
_____________________________________________________________
4. Да би
подмладили рибу у Царској бари, риболовци су направили акцију хватања рибе.
Уловили су 960 кг велике рибе. ½ је био шаран, ¼ је штука, 1/8 јез (царска
риба), и остало скобаљ. Колико је килограма сваке рибе увовљено?
_____________________
_____________________
5.
Рибочуварска служба '''Еко рибарства'' из Ваљева порибљавала је језеро Паљуви.
У језеро су убацили 1тону рибе. ½ је скобаљ, ¼ бабушка и ¼ шаран. Колико је
килограма које рибе убачено у језеро?
_________________________
_________________________
6. На
такмичењу спортских риболоваца учествовало је 172 члана риболовачког удружења.
½ чинили су мушкарци, ¼ деца и остало жене риболовци. Колико је којих чланова
удружења било?
__________________
__________________
__________________
7.
Састави и реши два текстуална задатка где ћеш употребити разломке ½, ¼ и 1/8.
Потруди се да текст задатака буде у складу са данашњом темом.
__________________________________________________________________________________________________________________________
4. група -Чувари природе
Деца риболовци
1.Чиме се бави
фирма ‘’Еко рибарство?’’
________________________________________________________________
2. Да ли је
потребна дозвола за риболов?
________________________________________________________________
3. Шта је мрест?
________________________________________________________________
5. Када је рибу
најлакше уловити?
________________________________________________________________
6. Како се
порибљавају воде?
________________________________________________________________
7. Како постати
такмичар – риболовац?
__________________________________________________________
9. Када је
забрањен риболов?
________________________________________________________________
10.Које врсте
риба се налазе у водама у нашој средини?
______________________________________________________
Наставни листић за добијање повратне
информације
Заокружи тачан одговор:
- Баре и језера спадају у: 2. Ракови живе у:
а) текуће воде а)
барама
б) стајаће воде б)
језерима
3.Песма Рибарчета сан има: 4. Дозволе за риболов имају:
а) 5 строфа а)
две категорије
б) 6 строфа б)
три категорије
в) 7 строфа в) 4 категорије
5.
Прецртај рибу која не припада скупу: 6.
Прецртај биљку која не припада скупу:
а)
бабушка
а) рогоз
б)
шаран
б) трска
в)скуша
в) перуника
г)сунчица
г) врба
Нема коментара:
Постави коментар