ОШ''Драгољуб Илић'' Драчић
Учитељица:Луција Тасић
ОПШТИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Назив
школе:
|
ОШ''Драгољуб Илић''
|
Место:
|
Драчић
|
Предмет:
|
Српски језик, математика, свет око
нас, ликовна култура све у корелацији са
музичом културом
|
Разред:
|
2.
|
Датум:
|
27. фебруар 2009.
|
Сарадници
–глумци на часу:
|
1. Мира Стијеповић Михајловић –школски
педагог/психолог
2. Весна Сировљевић –професор разредне
наставе
3. Ана Станојевић –професор разредне
наставе
4. Светлана Јанић –професор разредне
наставе
|
Сарадници
у изради лутака:
|
Ученици 2. разреда
|
Учитељица:
|
Луција Тасић
|
СТРУЧНИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
јединица и тип часа:
|
Основа часа је наставна јединица из српског језика
Седам
прутова-Народна приповетка- Обрада
(кроз примену луткарства)
Математика -Множење и дељење бројем 7 – Утврђивање
и вежбање
Свет око нас- Насеља - село- Обнављање градива
Ликовна култура- Моје село – Обрада
|
Наставна
средства:
|
читанка, сценарио за луткарску
представу аутора Луције Тасић, аудио
CD, луткарски
параван,
лутке на штапу, наставни листићи за групе, колаж папир, темпере , маказе, картон
|
Tехничка
помагала:
|
Рачунар
|
Наставне
методе:
|
текстуална, метода писаних радова,
разговор, демонстративна, метода усменог излагања, илустративна,
амбијентална, кооперативна, радионичарска, метода сценске игре
|
Облици
рада:
|
индивидуални, у пару ( рад у пару би у
ствари требао бити групни рад, али је неизводљиво због малог броја деце у
одељењу), фронтални
|
Корелација:
|
Сви наведени часови су у корелацији међусобно и у
корелацији са музичком културом
|
Специјални
облик наставе:
|
Интегративно
учење са применом луткарства у редовној настави
|
Трајање
часа:
|
135 минута – три школска часа
|
Активности
ученика:
|
посматра, слуша, говори, закључује,
организује, сарађује, презентује, процењује
|
Активности
учитеља:
|
организује час, глуми, упућује,
инструира, помаже, подстиче, уводи иновације у наставни процес, контролише
рад ученика
|
ЦИЉ
ЧАСА:Обрада новог градива из српског језика и утврђивање и обнављање
савладаног градива из математике и света око нас кроз интеграцију сродних
садржаја из различитих наставних предмета где се свим предметима посвећује
иста пажња. Повезивање интегративне наставе са луткарством.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|||
ОБРАЗОВНИ:
|
- савладавање новог градива и
утврђивање и обнављање старог кроз добро осмишљене и вођене активности
|
||
- увођење иновација у наставни процес
|
|||
-отварање простора и стварање
могућности за разноврсне активности ученика у настави
|
|||
ФУНКЦИОНАЛНИ:
|
- развијање и јачање самопоуздања и
задовољства у настави
|
||
- коришћење постојећих дечијих
интересовања да би се настава приближила ученицима и учинила смисленијом и
занимљивијом
|
|||
- подржавање активности и
самосталности
ученика и њихово брижљиво усмеравање
|
|||
- развијање креативности
|
|||
-развијање способности за јавно
наступање пред разредом
|
|||
ВАСПИТНИ:
|
- развијање љубави према луткарству и
сценском извођењу
|
||
- васпитавање одговорности у раду
|
|||
- васпитавање сарадничких односа
|
|||
- изражавање властитог мишљења
|
|||
ЕСТЕТСКИ:
|
-
развијање осећаја за
лепо кроз сцену, глуму, лутке,
ликовне радове
|
||
-
развијање естетских
ставова и критеријума
|
|||
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
|
|
Уводни
део :
|
45
минута
|
Главни
део:
|
око
45 минута
|
Завршни
део:
|
око
45 мин
|
Уводни део: - Кратак
разговор о народним умотворинама
- Учитељ чита текст Седам прутова
- Први утисци деце о тексту
- Усмерено читање текста
- Кратак разговор о тексту
- Гласно читање текста
- Истицање циља часа
- Луткарска представа ''Седам прутова''
представу прати музика Фрулашки разговор -Народна песма из Србије
- Утисци деце
- Подела деце у парове према афинитетима и подела задатака
-Давање инструкција за рад
Главни део: - ученици раде
своје задатке у паровима
- учитељ помаже и надгледа рад
- давање додатних инструкција тамо где је то потребно
- ученици сарађују и траже објашњење ако имају нејасноћа
-ако неки пар заврши пре пребацићемо га у групу за ликовно јер тај пар
ће имати мало више посла од осталих
Завршни део: - презентација
ученичких радова
- певање народне песме Ој Мораво
- повратна информација о савладаности градива - индивидуалан рад на
наставном листићу
-ако ученици изразе жељу могу пробати да и они изведу представу читајући
сценарио
- утисци деце о часу
ПРИЛОЗИ
Група
за српски језик
1. Где се дешава радња народне приповетке Седам прутова?
_____________________________________________________
2. Ко су ликови народне приповетке Седам прутова?
_____________________________________________________
3. Које особине имају синови?
_____________________________________________________
4. Наведи које особине има отац:
_____________________________________________________
5. Какве су комшије у приповетки?
_____________________________________________________
6. Како је отац показао синовима да не треба да се свађају?
_____________________________________________________
7. Која је порука ове приповетке?
____________________________________________________
8. Покушај да изразиш поруку приповетке одговарајућом народном
пословицом: _______________________________________________
9. Подвуци народну пословицу која одговара овој приповетки:
Пријатељ се у невољи познаје.
Сложна браћа граде нове дворе, а несложна и старе разоре.
Тешко другу без друга и славују без луга.
10. Настави причу да видимо шта је даље било са браћом:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Подвуци црвеном бојом именице, а плавом глаголе:
Имао отац седам синова, седам свађалица.
Било је себичних и рђавих суседа који су се радовали њиховом свађању и
њихов назадак скретали су на своју корист.
12. Заокружи оно што мислиш да је потребно да би људи били сложни:
а) Не вређати друге.
б) Ћутати о проблему.
в) Увек да буде како ти кажеш.
г) Слушати предлоге других.
д) Отворено рећи кад ти нешто смета.
ђ)Бити оштар и дрзак према другима.
е) Бити мирољубив.
ж) Слушати друге а ћутати о својим жељама.
з) Разумети друге.
и) Показати другу да ти је важан.
Група
за математику
1.
На ливади је било 49 лептира, а на једном бокору цвећа
7 пута мање. Колико је лептира било на цвећу?
2.
Отац је имао 7 синова. Сваки од њих је имао по троје
деце.
Колико је укупно
деда имао унучади?
3.
Отац је направио 7 снопова од прућа. Сваки сноп је
имао
по 5 прутова.
Колико је укупно прућа потрошено за прављење снопова?
4.
Бака је убрала
28 јабука за својих 7 унучића. Свако унуче је
добило исти број јабука. По колико су
добили?
5. 7 синова купило је сено.
Сваки је направио по 2 пласта. Колико је укупно пластова?
6. Бака је имала 6 крава. Свака крава даје у просеку 7 литара
млека. Колико укупно млека дају краве?
7. На ливади пасе 56 оваца.
Јагањаца је 7 пута мање. Колико има
укупно оваца и јагањаца?
8. 7 крмача опрасило је по 9
прасади. Колико је укупно прасади?
Група за ликовну културу
Задатак:
Од добијеног материјала
направите слику брдско-планинског села.
Материјал: стари рам за слике, колаж папир, картон у боји, маказе, , маховина, вуна, лепак, тканина
Наставни
листић
(Повратна информација о
савладаности градива)
Заокружи
тачан одговор:
1.Седам
прутова је : 3. Синови су били:
а) народна песма а) свађалице
б) народна приповетка б) ругалице
в) народна прича в) тужибабе
2.
Отац је имао: 4. Порука текста:
а) седам синова а) Слога кућу гради
б) шест синова б) Тешко ногама под лудом
главом
в) осам синова в) Пријатељ се у невољи
познаје
Ово је био јавни угледни час коме су поред учитеља и наставника и стручне службе наше школе, присуствовали педагози и психолози из ваљевских школа.
Нема коментара:
Постави коментар