ОШ „Боривоје Ж. Милојевић“ Крупањ
ОПШТИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Назив школе:
|
ОШ „Боривоје Ж. Милојевић“
|
Место:
|
Крупањ
|
Предмет:
|
Српски
језик, математика, свет око нас, ликовна култура
|
Разред:
|
1.
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О
ЧАСУ:
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ
|
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА
|
ТИП ЧАСА
|
Уводни
час је из српског језика
Српски
језик
|
Ал' је леп овај свет – Јован Јовановић Змај
|
Обрада
|
Математика
|
Десетице
прве стотине
Сабирање
и одузимање десетица
|
Утврђивање
|
Свет
око нас
|
Жива и
нежива природа
|
Обнављање
градива
|
Ликовна
култура
|
Пејзаж
- колаж
|
Обрада
|
Наставна средства:
|
Читанка,
драмски текст, наставни листови, маказе, лепак, сличице живе и неживе
природе, материјал за ликовно
|
Наставне методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, разговор, демонстративна, метода усменог излагања,
илустративна, кооперативна, радионичарска,
|
Облици рада:
|
индивидуални,
групни фронтални
|
Корелација:
|
Сви
наведени часови су у корелацији међусобно.
|
Специјални облик наставе:
|
Интегративна настава
|
Трајање часа:
|
135
минута – три школска часа
|
Активности ученика:
|
посматра,
слуша, говори, закључује, организује, сарађује, презентује, процењује, лепи,
сече, глуми
|
Активности учитеља:
|
организује
час, упућује, инструира, помаже, подстиче, уводи иновације у наставни процес,
контролише рад ученика
|
ЦИЉ ЧАСА:
Обрада новог градива из српског језика и
утврђивање и обнављање савладаног градива из математике, света око нас и
ликовне културе кроз интеграцију сродних садржаја из различитих наставних
предмета где се свим предметима посвећује иста пажња.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
|||
ОБРАЗОВНИ:
|
-
савладавање новог градива и утврђивање и обнављање старог кроз добро
осмишљене и вођене активности
|
||
- увођење
иновација у наставни процес
|
|||
-отварање
простора и стварање могућности за разноврсне активности ученика у настави
|
|||
ФУНКЦИОНАЛНИ:
|
-
развијање и јачање самопоуздања и задовољства у настави
|
||
- коришћење
постојећих дечијих интересовања да би се настава приближила ученицима и
учинила смисленијом и занимљивијом
|
|||
-
подржавање активности и самосталности
ученика
и њихово брижљиво усмеравање
|
|||
-
развијање креативности
|
|||
-развијање
способности за јавно наступање
|
|||
ВАСПИТНИ:
|
-
развијање љубави према луткарству и сценском извођењу
|
||
-
васпитавање одговорности у раду
|
|||
-
васпитавање сарадничких односа
|
|||
-
изражавање властитог мишљења
|
|||
ЕСТЕТСКИ:
|
-
развијање осећаја за лепо кроз глуму, ликовне радове
|
||
-
развијање естетских ставова и критеријума
|
|||
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
|
|
Уводни део :
|
45 минута
|
Главни део:
|
око 45 минута
|
Завршни део:
|
око 45 мин
|
Садржај рада:
|
|
Уводни део:
|
-
Кратак разговор о Јовану Јовановићу Змају;
-
Учитељ чита текст Ал је леп овај свет;
- Први
утисци деце о тексту;
-
Усмерено читање текста;
-
Кратак разговор о тексту;
-
Гласно читање текста;
-
Истицање циља часа;
-
Подела деце у групе случајним избором
-Давање
инструкција за рад;
|
Главни део:
|
- Ученици
раде своје задатке у групама;
- Учитељ
помаже и надгледа рад;
- Давање
додатних инструкција тамо где је то потребно;
- Ученици
сарађују и траже објашњење ако имају нејасноћа;
|
Завршни део:
|
- Презентација
ученичких радова ;
- Повратна
информација о савладаности градива - индивидуалан рад на наставном листићу;
- Утисци
деце о часу;
|
Група за српски језик
- Којим стиховима почиње песма?____________________________________________
- Која река се спомиње у тексту?
_____________________________________________________________
- Како разумете стихове „Тамо Дунав, злата пун“ ?
_____________________________________________________________
- Колико песма има строфа, а колико стихова?
_____________________________________________________________
- Подвуци у тексту речи које се римују.
- Ко шта ради? Настави као што је започето.
славуј пева пас _______ цврчак ________
пчела
______ жаба ______ голуб _________
- Спој стрелицом као што је започето.
Вредан као корњача.
Умиљат
као зец.
Веран
као
лисица.
Лукав
као
мрав.
Брз
као мачка.
Спор
као
пас.
- За наведене речи напиши њихово умањени и увећано значење.
умањено значење речи
|
реч
|
увећано значење речи
|
поток
|
||
свет
|
||
њива
|
||
трава
|
||
жбун
|
- Препиши правилно реченице водећи рачуна о
писању великог слова.
маја и
урош иду на копаоник.
_____________________________________________________________
тамара и
њена мама шетају свог пса жућу обалом дунава. ___________________________________________________________
воћњаку
породице станковић највише пријају топли сунчеви зраци.
_____________________________________________________________
- Реши
ребусе.
,
, , ,
,,
М
___
___ ___ ___ ___ ___
___ ___ ___
___
Група за математику
1. Напиши десетице прве стотине бројећи од
најмање до највеће.
____________________________________________________________
2. Упиши десетице које недостају.
3. На ливади је било 20 белих лептира и 40 шарених лептира. Колико је укупно било
лептира на тој ливади?
_____________________________________________________________
Одговор:
_____________________________________________________
4. У једном рибњаку било је 100 риба. Рибар је
ухватио 30 риба и продао их. Колико је риба остало у том рибњаку?
_____________________________________________________________
Одговор:
_____________________________________________________
5. У једној школи било је укупно 80 првака.
Дечака је било 40. Колико је било
девојчица у тој школи?
_____________________________________________________________
Одговор:
_____________________________________________________
6. Млади
горани су засадили 30 стабала храста и 50 стабала букве. Колико су укупно
стабала они засадили?
_____________________________________________________________
Одговор:
_____________________________________________________
7. Марко и његов брат су сакупљали каменчиће.
Марко је сакупио 20 каменчића, а његов брат 30 каменчића више од њега. Колико
каменчића је сакупио Марков брат? Колико каменчића су сакупили њих двојица
заједно?
Марков
брат: _________________________________________________
Заједно:______________________________________________________
Група
за свет око нас
1. Шта чини
живу природу?
_____________________________________________________________
2. Обој слике на којима су приказани чланови живе природе. Из техничких разлога слике нису убачене у припрему.
3. Реши
асоцијације.
Ако сте
тачно решили сваку колону добили сте речи које чине
__________ природу.
4. Обој слике на којима су приказани чланови
неживе природе.
5. Заокружи
слово испред тачних одговора.
а)
Ваздух је свуда око нас.
б) Биљке
и животиње користе ваздух за дисање.
в) Воду
користе само људи и зивотиње.
г) Вода
која се користи за пиће нема боју, мирис и укус.
6. Зашто
биљке не могу да живе без сунца?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Зашто
људи не могу да живе без земље?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Реши укрштеницу.
-човеков највернији пријатељ
-дува и носи лишће
-жива бића која говоре
-сунце
...
-живи у бари
-сваког
дана је пијеш
-из ње
расте трава
Група за ликовну културу
Задатак:
Од добијеног материјала направите слику природе.
На слици треба да се налази: река, сунце, облак, брдо или равница, дрво, цвет,
птица, лептир, ...
Материјал:
тврђи картон правоугаоног
облика, маказе, лепак, семе бундеве и сунцокрета, зрна
кукуруза и пасуља, салвете различитих боја, темпере, ...
Наставни листић
(Повратна информација о
савладаности градива)
Заокружи тачан одговор:
1. Песму Ал' је леп овај свет написао је: 3. Реч свет римује се са:
а) Душко Радовић а) ветар
б) Јован Јовановић Змај
б) сунце
в) Десанка Максимовић
в) цвет
2. Песма има: 4. У песми је исказано осећање:
а) једну строфу а) страха
б) две строфе б) љубави
Нема коментара:
Постави коментар