ОШ „Ђура Јакшић“ Параћин
Ауторски тим:
Снежана Ђокић
Живка Радисављевић
Зорица Давидовић
Општи подаци
Школа
|
„Ђура
Јакшић“
|
Место
|
Параћин
|
Датум
|
22.10.2013.
|
Разред
|
први
|
Часови
по реду
|
1. 2. И 3.
|
Стручни подаци о
часу
Наставна
тема
|
ПРОЛЕЋЕ
СЕ РАЗИГРАЛО
|
Предмети
|
Српски
језик,Математика,Свет око нас,Ликовна култура,Лепо писање
|
Тип
часа
|
Комбиновани
:обрада.утврђивање,проширивање знања,стваралаштво
|
Облик
рада
|
Групни,индивидуални,фронтални,рад
у пару
|
Наставне
методе
|
Текстуална,дискусија,описивање,извештавање,метода
писаних радова,метода практичних радова,стваралачка,кооператива,илустративна,
|
Наставна
средства
|
Текст-читанка,наставни
листић „Добро дошли у слово играоницу“ , папирни цветови,пано-дрво лепих
речи,укрштеница-слика,реч , дечји цртеж,картон,папир у боји,креп папир,словни
знаци од картона,наставни листић -задаци из математике,радови
ученика,презентација у Power Pointu
|
Техничка
помага
|
Рачунар
и видео бим
|
Специјални
облик наставе
|
Интегративно
учење,хоризонтална и вертикална повезаност градива, примена образовног
софтвера у настави
|
Временска
артикулација часа
|
Час
траје 135 минута (односно три везана часа)
Уводни
час : 45 минута
Главни
део: 45 минута
Завршни
део : 45 минута
|
Садржај
рада
|
-Откривање
поруке „СЛОВОИГРАОНИЦА“
-
читање и тумачење текста „КАД ПРОЛЕЋЕ
ДОЂЕ“
-презентација
„ПРОЛЕЋЕ СЕ РАЗИГРАЛО“
-ИСТИЦАЊЕ
ЦИЉА ЧАСА
-подела
деце у групе према афинитетима и подела задужења-док деца раде пустити тиху
мизику - Пролеће – Вивалди
Надгледање
рада у групама,ако је потребно додатних инструкција, упућивање и помоћ
групама
-презентовае
радова група (анализа рада,дискусија,утисци о заједничком раду и подели
задужења у групи)
-кретивна
порука „Пролеће се разиграло“ (изложба необичних слова и ликовних радова)
-утисци
о часу (Како нам је било- уз помоћ стикера изражавају своја осећања)
|
Циљ
часа:
Упознавање ученика са одликама пролећа као
годишњег доба кроз доживљавање књижевног текста и стварање збирке лепих речи,
кроз усвајање основних карактеристика живе природе и биљног света и уз
слободно исказивање личног доживљаја пролећа кроз ликовне и практичне
активности
|
ПРЕДМЕТ
|
ТИП
ЧАСА
|
ПРЕТХОДНА
СИТУАЦИЈА
|
Српски
језик
|
Обрада,стваралаштво
|
Припрема
за разговор о пролећу: посматрао сам,ослушкивао сам и осећао мирисе у
парку,улици,башти
|
Математика
|
утврђивање
|
До
сада су ученици научили сабирање и одузимање бројева до 20,тако да ће и
задаци бити везани за то градиво.
|
Ликовна
култура
|
стваралаштво
|
Да
нацртају,изрежу и залепе колаж од различитих материјала.
|
Лепо
писање
|
вежбање
|
На
припремљеним шаблонима слова,доцртају,украсе (контрастом боја) уз помоћ
различитих материјала ,како би добили необична слова
|
Свет
око нас
|
Утврђивање
и практичан рад
|
Ученици
су научили основне карактеристике живих бића и на овом часу ће практичним
радом применити своја знања
|
ЗАДАЦИ
ЧАСА:
-
Навикавање ученика на групни рад
-
Сарадња међу децом
-
Помоћ слабијим ученицима
-
одређивање група према афинитетима
-
осамостаљивање ученика у раду
-
откривање звука и мириса пролећа
-
оспособљавање за самостално учење и
интегрисање теоретских и практичних сазнања
-
креативно повезивање облика и боја у
раду
-
Развијање моторичких способности
ученика
-
Оспособљавање за коришћење различитих
материјала у ликовном стваралаштву
-
-развијање и подстицање еколошке
свести ученика
|
ОЧЕКИВАНИ
ИСХОДИ ЧАСА:
-ученици
изражавају доживљај књижевног текста
-разумеју
и описују звуке и мирисе пролећа
-разумеју
значај биљака за људе
-стичу
практична сазнања (садимо биљке)
-разумеју
поступак у настајању колажа
-маштовито
повезују облике и боје у раду
-развијају
моторичке способности
|
ТОК ЧАСА
На првом часу
биће обрађена наставна јединица „Кад пролеће дође“ на коме ће ученици стећи
нова сазнања о бојама ,мирисима и звуцима пролећа,богатити свој речник речима
које сликају пролеће,описују природне појаве,износе своја искуства.
Тај први час
биће уједно и уводни час у активности
које предстоје током дана.
|
||||
ДЕО
ЧАСА
|
САДРЖАЈ
|
ОБЛИК РАДА
|
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ
|
НАСТАВНА СРЕДСТВА
|
У
В
О
Д
Н
И
Д
Е
О
Г
Л
А
В
Н
И
Д
Е
О
|
-Откривање поруке“Словоиграоница“
-Анализа откривене поруке „Пролеће се разиграло“
-мотивациони разговор на тему : Шта ради пролеће у нашем граду?
-Подела деце у групе по афинитетима
1.група за српски језик
2.група за математику
3.група за свет око нас
4.група за ликовну културу
5.група за лепо писање
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-објашњавање начина рада и подела задужења
-док деца раде пустити тиху музику „Пролеће“ Вивалди
-надгледање рада у групама, ако је потребно давање додатних
инструкција,упућивање и помоћ групама
- подстицање деца на сарадњу
-праћење рада
|
ф
р
о
н
т
а
л
н
и
Групни облик рада
|
р а
а м
з б
г
o и
в ј
о е
р н
т
а
л
н
а
кооперативна,
амбијентална,радионичарска,метода практичних радова,метода писаних
радова
|
Н
А
С
Т
А
В
Н
И
Л
И
С
Т
И
Ћ
КЊИЖЕВНО УМЕТНИЧКИ ТЕКСТ,
НАСТАВНИ ЛИСТИЋ,
ПРЕЗЕНТАЦИЈА „МАЛИ ПРОЛЕЋНИ КВИЗ“
,НАСТАВНИ ЛИСТИЋИ СА ЗАДАЦИМА ЗА ГРУПЕ
|
Део часа
|
САДРЖАЈ
|
ОБЛИК РАДА
|
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ
|
НАСТАВНА СРЕДСТВА
|
З
А
В
Р
Ш
Н
И
Д
Е
О
|
-презентовање радова по групама
- питања и коментари ученика из других група
-утисци ученика о часу
|
Индивидуални,
Фронтални
|
Усмено излагање,
разговор,
демонстативна
|
Радови ученика
|
ПРИЛОГ БР.1
ГРУПА
ЗА СРПСКИ ЈЕЗИК
ТЕКСТ
ПЕСМЕ: „Кад пролеће дође“ –Б.Тимотијевић
1.Какво расположење буди овај текст у вама?
2.Зашто се све ти радујеш пролећу?
3.Сунце у пролеће људима поклони много
радости.Зашто?
4.Пронађи у тексу речи које говоре шта ко почиње да
ради у пролеће.
Препиши их.
5.Зашто писац упоређује сунце са учитељем?
6.Обратите пажњу на речи у тексту које говоре о
звуцима у пролеће.Препиши их и од њих
направи дрво лепих речи.
Прилог 2.
ГРУПА
ЗА ЛИКОВНУ КУЛТУРУ
МАТЕРИЈАЛ: колаж папир,ребрасти картон,мрвице за
колаче,хамер у боји,траке у боји,папир у боји,маказе,лепак,дугмад,креп папир
Упутство за рад:
-
Од добијеног материјала и модела по коме ће
радити маштовитим спајањем настаће колаж
– занимљиве слике лептира,пчеле,птице и цвета
ПРИЛОГ бр. 3.
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
Први сабирак је број 9 ,а други број 8.Израчунај
збир.
_________________________________________________
Умањилац је број 6,а умањеник 15.Израчунај разлику.
__________________________________________________
Јована је убрала 8 љубичица,Ана 7.Направиле су букет
за маму.Колико је љубичица у букету?
Јована : ________________________
Ана: ___________________________
Букет: _________________________
ОДГОВОР:
________________________________________________________________________
На маслачку је било 20 латица.Ветар је одувао 12
латица.Колико је латица остало на маслачку?
Једнакост: ____________________
ОДГОВОР:
________________________________________________
У башти је било 17 лептира,одлетело је 9 лептира,а
затим је долетело 4 лептира.Колико је сада лептира у башти?
Једнакост:
_________________________________________
ОДГОВОР: __________________________________________________
Баштован је засадио 6 лала,а за 3 више белих рада.
Колико
је засадио белих рада?
Колико
је укупно цветова засадио?
Лале:
_______________________
Беле
раде: __________________
Укупно:
__________________________________
ОДГОВОР: ______________________________________
Прилог 4.
ГРУПА ЗА ЛЕПО ПИСАЊЕ
Материјал за рад:
изрезана слова од хамера у боји ,креп папир,папирнати цветово разних
боја,лепак,маказе.
Упутство за рад: Ученици су имали задатак да
изрезана слова из помоћ датог материјала ,маште, креативног и кооперативног
рада учине што занимњивијим и
лепшим и да унесу дах пролећа у фонетске симболе.
Прилог 5.
ГРУПА ЗА СВЕТ ОКО НАС
1.задатак: Реши укрштеницу.(радимо у пару)
Решење :БИЉКЕ
2.задатак : Мали пролећни квиз-шта и
колико знамо о природи и пролећу (презентација у Power Point –u)
3.задатак: О чему говоре стихови Ј.Ј.Змаја ?
„Где год нађеш згодно
место
Ту дрво посади,
А дрво је благородно
Па ће да награди .“
Нема коментара:
Постави коментар