Назив
школе: ОШ''БРАНКО РАДИЧЕВИЋ“
Место: Седларе
Предмет:Музичка
култура, српски језик, математика, свет
око нас, ликовна култура
Разред: 2.
Сарадници
– на часу:
1.
Милановић Иван- професор разредне наставе-мастер
2.
Топлица Јанковић-наставник разредне
наставе
3.Сунчица
Урошевић-наставник разредне наставе
4.
Славица Лазаревић-наставник разредне
наставе
5.Маја
Радојковић-професор разредне наставе
6.Наташа
Раденковић- професор разредне наставе
СТРУЧНИ
ПОДАЦИ О ЧАСУ:
НаставнЕ јединицЕ и тип часа: Основа часа је
наставна јединица из српског језика Сликарка зима-Обрада
Музичка
култура-Пада,пада снежак-В.Илић
Математика
-Множење бројевима 1,2,3,4,5 и 10 – Утврђивање и вежбање
Свет
око нас- временске одреднице,годишња доба- Обнављање градива
Ликовна
култура- Зимска чаролија – Практичан рад
Наставна
средства: читанка,CD, наставни листићи
за групе, картони на којима се налазе нацртане слике за сваку групу,макораоне,балони,картони,наставни
листићи за индивидуални рад о добијању повратне информације о савладаности
градива, евалуациони листић на коме ће ученици изразити свој утисак о тематском
дану
Tехничка
помагала: Рачунар
Наставне
методе: текстуална, метода писаних
радова, разговор, демонстративна, метода усменог излагања, илустративна,
кооперативна, радионичарска, метода сценске игре
Облици
рада: индивидуални, групни ,
фронтални
Корелација: Сви наведени
часови су у корелацији међусобно и у корелацији са музичком културом
Трајање
часа: 135 минута – три школска часа
Активности
ученика: посматра, слуша, говори,
закључује, организује, сарађује, презентује, процењује
Активности
учитеља:организује час, глуми,
упућује, инструира, помаже, подстиче, уводи иновације у наставни процес,
контролише рад ученика
ЦИЉ ЧАСА:Обрада новог градива из српског језика и
утврђивање и обнављање савладаног градива из математике и света око нас кроз
интеграцију сродних садржаја из различитих наставних предмета где се свим
предметима посвећује иста пажња.
ЗАДАЦИ ЧАСА:
ОБРАЗОВНИ:
- савладавање новог градива из
српског језика, утврђивање и обнављање стеченог знања из математике и света око
нас кроз добро осмишљене и вођене активности
- увођење иновација у наставни
процес
-отварање простора и стварање
могућности за разноврсне активности ученика у настави
ФУНКЦИОНАЛНИ:
- развијање и јачање самопоуздања и
задовољства у настави
- коришћење постојећих дечијих
интересовања да би се настава приближила ученицима и учинила смисленијом и
занимљивијом
- подржавање активности и
самосталности
ученика
и њихово брижљиво усмеравање
- развијање креативности
-развијање способности за јавно
наступање пред разредом
ВАСПИТНИ:
- васпитавање одговорности у раду
- васпитавање сарадничких односа
- изражавање властитог мишљења
ЕСТЕТСКИ: - развијање
осећаја за лепо крозпесму,покрет,
ликовне радове
- развијање
естетских ставова и критеријума
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
Уводни
део : 45 минута
Главни
део: око 45 минута
Завршни
део: око 45 мин
Уводни део: - Мотивација за час је слушање музичке композиције „Пада,пада
снежак“В.Илића
Ученици
слушају композицију.Након тога,разговарамо о утиску и постављамо пар питања
везано за оову песму
Шта
се све описује у овој песми
- Истицање
циља часа
-
Учитељ чита текст ''Сликарка зима“
-
Први утисци деце о тексту.
-
Усмерено читање текста са задатком да се подвуку све непознате речи.
-Објашњење
непознатих речи.
-
Гласно и имтерпретативно читање текста-ученици читају текст.
-Анализа
текста :
Ликови:
особине
ликова:
радња:
место радње:
порукe.
-
Подела деце у групе.
-Подела
наставних листића и давање инструкција
за рад.
Главни део: - Ученици раде своје задатке у групама.
-
Учитељ помаже и надгледа рад.
-
Давање додатних инструкција тамо где је то потребно.
-
Ученици сарађују и траже објашњење ако имају нејасноћа.
-Ако
неки пар заврши пре пребацићемо га у групу за ликовно јер тај пар ће имати мало
више посла од осталих.
Завршни део: - Презентација групних радова.
-
Певање народне песама о зими и изложба лиуковних радова
-
Повратна информација о савладаности градива - индивидуалан рад на наставном
листићу.
-Утисци
деце о часу (попуњавање евалуационих листића).
П
Р И Л О З И
ПРИЛОГ
бр.1.
Група: СВЕТ ОКО НАС
1.Колико
дана има једна седмица?
2.Наброј
радне дане у седници.
3.Колико
година има месеци?
4.Справа
за мерење времена назива се __________
5.Шта
је то каледнар?
6.Напиши
1. и 7. Месец у години____________________
7.Који
месеци имају 30 дана?
8.Реши
укрштеницу:
1.зимска
падавина
2.једно
годишње доба
3.светли
део дана
4.четврти
месец у години
5.шести
месец у години
6.справа
за мерење времена
9.Повежи линијама назив месеца са одговарајућим бројем дана
Фебруар 30
Октобар 28
Април 31
Јун 29
Децембар
10.Запиши слово испред тачних реченица:
* Седмица има 7 дана.
*Сви месеци у години имају по 30 дана.
*Година има 363 дана.
*Дванаест месеци чини једну годину.
*Година је подељена на 5 годишња доба.
*Зима
почиње 1. децембра.
11.Животиње које преспавају зиму су :
(заокружи тачан одговор)
ласта јеж медвед рода
12.Које је најпознатије четинарско дрво?
13.Наброј неколико празника који се славе
у току зиме?
14.Какве промене уочаваш на биљкама зими?
15.Зимски месеци су....?
16.Која је твоја омиљена игра зими?
17.Реши загонетку:
Беле коке са неба пале,
Наша врата затрпале
ПРИЛОГ бр.2.
Прилог за групу ЛИКОВНА
КУЛТУРА
Ученици имају задатак да од припремљеног
материјала направе новогодишње честитке,новогодишњу јелку и украсе.
Материјали:
Колаж папир,лепак,маказе,картони
различитих боја,макароне,балони,вата,
шишарке,жице разних боја,палидрвца,водене
боје,воштане боје
Прилог бр.1/1
Група
за српски језик
1. Реши загонетке:
а) Беле коке с´ неба пале, наша врата затрпале.
________________________________________
б) Уста нема, зуба нема а опет уједа.
________________________________________
2. Стави одговарајући знак на крају
реченице:
Ура, дошла нам је зима
Брат и ја волимо да се санкамо
Ко је направио овог лепог Снешка
Донеси лонац и шаргарепу
3. Реши асоцијацију:
девојчица
|
прасе
|
вук
|
прасе
|
бака
|
прасе
|
огледало
|
ципела
|
маћеха
|
бундева
|
патуљци
|
ципела
|
4. Црвеном бојом подвуци именице а плавом
глаголе:
Зима јелама даде беле шубаре и беле рукавице, па настави пут
журећи да наслика што више прозора и да што више деце обрадује.
5. Напишите умањено и увећано значење
речи:
РЕЧ
|
УМАЊЕНО
|
УВЕЋАНО
|
снег
|
||
шума
|
||
прозор
|
||
слика
|
6. Напиши речи супротног значења:
зима - __________________
хладно - ___________________
вече - __________________
спавати - ___________________
долази - _________________
истина - ____________________
7. Речи су се измешале. Врати их на место
и састави реченицу:
зима, по свету, дарове, деци, Сликарка, да разнесе, крете.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
8. У следећим реченицама субјекат подвуци
једмом а предикат
двема цртама:
Предвече је зима стигла у село.
Деца су спавала.
Шарала је сликарка по прозору.
Ујутру је мама наложила пећ.
Неке слике је отопило сунце.
9. Следеће стихове напиши тако да се радња
у њима дешава у
прошлом времену:
Слетеће на борове
__________________________________
птица светлих крила,
__________________________________
ући ће у дворове
__________________________________
сребрнаста вила.
__________________________________
10. Реши укрштеницу:
1.
|
||||||
2.
|
||||||
3.
|
||||||
4.
|
||||||
5.
|
||||||
6.
|
||||||
7.
|
||||||
8.
|
||||||
9.
|
||||||
10.
|
||||||
11.
|
||||||
12.
|
1.
Зимска падавина
2. Онај
који лови
3. Они
вуку Деда Мразове санке
4. Чува
главу од хладноће
5.
Алатка за риљање
6. Живи
у води
7. У њој
живимо
8.
Женско име на А
9.
Шумска животиња
10. Кућа
за Ескиме
11.
Трећи месец у години
12. Лети
а није птиц
Прилог бр.1/2
Група за
математику
1. На санкању је пошло 14 дечака и 19
девојчица. Колико је деце на
санкању?
_______________________________________
_________________________________________________________
2. На једној кући има 6 прозора. Сваки има
по 4 окна. Колико је ту
слика, ако је на сваком окну Сликарка зима оставила слику?
_______________________________________
_________________________________________________________
3. На оближњем брегу 25 детета се санка, а
27 спушта клиском. Колико
их је остало на брегу када је 16 детета отишло?
______________________________________
__________________________________________________________
4. Деда Мраз вам је спремио пуно поклона,
које је спаковао у 8 санки.
Сваке санке вуку по 2 ирваса. Колико је ирваса кренуло на пут?
______________________________________
__________________________________________________________
5. Ана је надувала 4 балона, а брат 4 пута
више. Колико је балона
надувао брат?
______________________________________
___________________________________________________________
6. На зимовање је отишло 32 ученика једног
одељења 2. разреда и за 3
ученика мање из другог одељења. Колико их је укупно отишло на
зимовање?
_______________________________________________________
___________________________________________________________
7. На једној јелки је 9 звончића, а на
другој 2 пута више. Колико је
укупно звончића на обе јелке?
_______________________________________________________
___________________________________________________________
8. Сара је купила 3 кутије по 10 украса а
Мара 4 кутије по 5 украса.
Ко је купио више украса?
_______________________________________________________
___________________________________________________________
Додатни задатак
Миша је направио 9 грудве, Тоша 3 пута више а Јова за 3 више од
Тоше. Колико су укупно грудва направили?
_______________________________________________________
_______________________________________________________
___________________________________________________________
Завршни део часа:
Изложба ликовних радова
Певање песмица о зими
ЕВАЛУАЦИОНИ ЛИСТИЋ
1.Да ли су Вам се свиделе данашње
ативности?
2.Шта Вам се највише допало?
3 . Да ли бисте желели да овакав начин
рада имате чешће?
4.Има ли нешто што бисте променили у раду на данашњем часу?
4.Има ли нешто што бисте променили у раду на данашњем часу?
5.Наведите
предлоге за следећи пут шта бисте волели да радите.
_________________________________________________________
Нема коментара:
Постави коментар