ОПШТИ ПОДАЦИ О ЧАСУ
Назив школе: ОШ
„Здравко Јовановић“
Место: Поћута
Предмети: Српски
језик, Математика, Ликовна култура све у корелацији са Музичком културом.
Разред: 1.
Сарадници: 1.
Горица Лазић – професор разредне наставе
2. Жељко Влајковић –
професор разредне наставе
3. Славка Стојић –
наставник разредне наставе
4. Ана Калабић - професор разредне наставе
Сарадници на
часу: ученици 2., 3. и 4. разреда
Учитељица: Гордана
Стојковић
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О
ЧАСУ:
Наставна
јединица и тип часа:
Основа часа је наставна
јединица из српског језика „Два друга“ (обрада)
Математика: Сабирање и
одузимање (утврђивање и вежбање)
Ликовна култура; Илустрација
текста ,,Два друга,, (вежбање)
Музичка култура: Песма
„Другарство“(утврђивање)
Наставна средства: читанка, аудио ЦД, наставни листићи за групе,
фломастери
колаж папир, припремљен
материјал за ликовну групу
Техничка помагала: рачунар
Наставне методе: текстуална, метода писаних радова, разговор,
демонстративна, метода усменог излагања, илустративна, кооперативна,
радионичарска
Облици рада: индивидуални, групни, фронтални
Корелација: Сви наведени предмети су у међусобној корелацији.
Специјални облик наставе: Интегративно учење
Трајање часа: 135 минута – три школска часа
Активности ученика: посматра, слуша, говори, закључује, сарађује,
презентује, процењује.
ЦИЉ ЧАСА: Обарада новог градива из српског језика и проширивање
постојећих и стицање нових знања о другарству и правилном понашању кроз
интеграцију сродних садржаја из различитих наставних предмета.
ЗАДАЦИ ЧАСА
ОБРАЗОВНИ:
Стицање нових и повезивање
предходних знања и искустава са новим садржајима
Оспособљавање за давање
одговора, на постављена питања
Проширивање језичких
садржаја
Увођење иновација у наставни
процес
Отварање простора и стварање
могућности за развијање активности ученика у настави.
ФУНКЦИОНАЛНИ:
Развијање свести о значају
другадства и лепог понашања у свакодневном животу
Подстицање бриге за
међувршњачке односе
Богаћење речника
Развијање креативности
Развијање и јачање
самопоуздања и задовољства у настави
ВАСПИТНИ:
Развијање сарадничких односа
Подстицање и неговање свести
о значају другарства
Развијање одговорности у
раду
Подстицање ведрог
расположења
ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА:
Уводни део часа: око 45
минута
Главни део часа: око 45
минута
Завршни део часа: око 45
минута
ТОК ЧАСА
УВОДНИ ДЕО:
САДРЖАЈ РАДА:
-Рецитовање песме
„У самоћи“
-Кратак разговор (Шта ти
радиш када си сам и тужан? Ко је твој најбољи друг? Како ти помажеш свом другу
или другарици?)
-Подела наставног
листића(Сваки ученик тражи задато решење ДРУГАРСТВО)
-Учитељ чита текст „Два
друга“
-Први утисци о тексту
-Усмерено читање текста
-Гласно читање текста
-Истицање циља часа
-Луткарска представа
„Два друга“
(изводе ученици II, III и IV разреда)
-Подела ученика у групе
(Ученици извлаче листиће са нацртаним медом,цветом или књигом) Тако добијамо
три групе.
Групе добијају инструкције
за рад
Наставне методе:разговор, текстуална метода
Наставна средства:текст Читанка, лутке на штапу,луткарски параван
Облици рада:фронтални, индивидуални
ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА:
САДРЖАЈ РАДА:
-Ученици раде своје задатке
у групама
-Учитељ помаже и надгледа
рад
-Давање додатних инструкција
тамо где је то потребно
-Ученици сарађују и траже
додатно објашњење ако имају нејасноћа
-Ако нека група заврши пре
прелази у групу која није завршила или којој је потребна помоћ другара
Наставне методе: текстуална, метода писаних радова, кооперативна, радионичарска
Наставна средства:текст Читанка, аудио ЦД, папир, бојице, наставни листићи
Облици рада:групни
ЗАВРШНИ ДЕО:
-Презентација ученичких
радова
-Певање песме „Другарство“
-Повратна
информација=самосталан рад на припремљеном наставном листићу
-Заједничка игра и дружење у
школском дворишту
Наставне методе:илустративна, демонстративна,метода усменог излагања, метода писаних радова
Наставна средства:ученички радови, аудио ЦД, наставни листић
Облици рада: у пару, фронтални, индивидуални
ПРИЛОЗИ
ПРИЛОГ БР. 1
У самоћи
У самоћи
Срећа нам се руга
Нема ништа
Без најбољег друга
Друг ће другу
Да ублажи тугу
Друг другоове
У сватове зове.
Љубивоје Ршумовић
ПРИЛОГ БР. 2
Почни од скова Д, редом који
те води линија, па одгонетни тајну реч









Д
В
С Г
Д __ __ __ __ __ __ __ __ __
ПРИЛОГ БР. 3
Група за српски језик
Шта су радила два друга?
________________________________________________
Допуни!
Изненада је наишао___________________
друг је побегао на дрво.
Други се
_______________________________________
Медвед је шапнуо сналажљивом
дечаку да су_____________________________________________
Прецртај речи којима ту није
место:
ДОГОВОР ИГРА ЛАЖ
СВАЂА ПОМОЋ
Направи што више речи од
речи:
![]() |



Доврши започету реченицу:
Другарство је лепо, __________________, ______________________.
Другарство је као песма,
_________________, __________________.
ПРИЛОГ БР. 4
Група за математику
1.Изброј и запиши колико је играчака:
Лопте:________________
Аутићи:_______________
Укупно:______________
2. Упиши знак <, > или =
3. На игралишту су два дечака и три девојчице. Колико је
укупно деце?
4. Обој: 5. лопту црвено
3. лопту зелено
2. лопту плаво
5. Ко има највише балона?
Иван: 3+5=_______
Маја: 9-3=_______
Љиља: 7-2=_______
Сања: 4+9=_______
Највише има________________
Најмање има________________
6. Брат има 7 година, а
сестра је 3 године малђа. Колико година имају заједно?
7. Састави и реши задатак
према слици:
ПРИЛОГ БР. 5
Група за ликовну културу
Задатак:
Од добијеног материјала
направити и илустровати текст „Два друга“.
Материјал: стари рам за
слике, колаж папир, картон у боји, маказе, лепак тканина.
ПРИЛОГ БР. 6
Наставни листићи(повратна
информација о савладаности градива)
Заокружи тачан одговор:
1. Два друга су шетала:
а) парком
б) ливадом
в) шумом
2. Први друг је:
а) храбар
б) плашљив
в) сналажљив
а) храбар
б) плашљив
в) сналажљив
4. Порука текста:
а) Пријатељи се у невољи
познају.
б) Без муке нема науке.
в) Испеци па реци.
Нема коментара:
Постави коментар